• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 28 مهر 1399
کد مطلب : 113530
+
-

کیوسک

 
هفته نامه اکونومیست در گزارش اصلی خود به بازداشت مسلمانان اویغور در منطقه سین‌کیانگ چین پرداخته است. تخمین زده می‌شود بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان به شبکه‌ای از اردوگاه‌های امنیتی در استان سین‌کیانگ منتقل شده‌اند.  گزارش‌ نهادهای حقوق بشری نشان می‌دهد که دولت چین این افراد را با هدف بازپروری و برای مقابله با افراط‌گرایی به این اردوگاه‌ها که شبیه بازداشتگاه هستند منتقل کرده است.


  موج جدیدی از کرونا، آلمان را در برگرفته و محدودیت‌های جدیدی در این کشور اعمال شده است. همچون مقامات دولتی، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه هم مردم را خطاب قرار داده و راه‌های جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس را بررسی کرده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ضمن اعلام محدودیت‌های جدید در این کشور، از مردم خواسته تا ماسک بزنند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.


  روزنامه الاخبار صفحه نخست خود را به گزارشی اختصاص داده که مربوط به نخستین سالگرد اعتراضات شبانه 17اکتبر در لبنان است. اگرچه هدف اولیه این اعتراضات، مقابله با شبکه فساد در سیستم بانکی کشور بود، اما به‌تدریج مطالبات دیگری، ازجمله تغییر نظام سیاسی در میان جریانات حاضر در خیابان‌ها ظهور کرد. الاخبار ضمن بررسی بحران اقتصادی لبنان طی یک سال گذشته مدعی است نظام بانکی به بن بست رسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :