• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 27 مهر 1399
کد مطلب : 113436
+
-

خبرهای کوتاه



  افزایش ۲۰درصدی مراجعه به گرمخانه‌ها
سیدمالک حسینی، سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران: ۴گرمخانه مخصوص بانوان در مناطق ۲۲، ۱۲، ۸ و ۵ تهران فعال هستند و میانگین مراجعه به گرمخانه بانوان ۱۳۰نفر در هر روز است. در این میان، طی روزهای اخیر گرمخانه‌ها نسبت به ۷ماه اول سال گذشته با افزایش مراجعه زنان روبه‌رو بوده‌اند. درحقیقت مراجعه آنها ۲۰درصد افزایش داشته است. در ۷‌ماه اول سال۹۸ مراجعه به گرمخانه زنان بالغ بر ۲۲۷۱۵نفر بوده و در ۷ماه نخست سال۹۹ این تعداد به ۲۷۱۰۱نفر رسیده است؛ به همین دلیل مانند سنوات گذشته تمهیداتی را درخصوص سرمای شدید در دستور کار قرار داده‌ایم. به‌عنوان مثال راه‌اندازی گرمخانه‌های سیار و اسکان اضطراری با افزایش پذیرش مددجو در گرمخانه‌ها 
انجام می‌شود. (رکنا)

  تجهیز کارگاه خط۱۰ مترو در منطقه۲۲‌
مریم نخعی‌پور، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه۲۲: عملیات تجهیز کارگاه خط۱۰ متروی تهران در منطقه۲۲، ضلع جنوب‌غربی میدان دریاچه شهدای خلیج‌فارس انجام شده و به‌زودی عملیات اجرایی خط۱۰ در جبهه دیگر کار، علاوه بر نمایشگاه بین‌المللی از منطقه۲۲ نیز آغاز خواهد شد. این خط مترو با ۳۵ایستگاه و ۷ایستگاه تبادلی از قنات کوثر تا وردآورد، مناطق یک تا ۵ تهران و منطقه۲۲ را پوشش می‌دهد. حدود ۱۱.۵کیلومتر و ۱۰ایستگاه از این خط در منطقه۲۲ قرار دارد. همچنین از میدان کتاب در منطقه۲ تا انتهای این خط در منطقه۲۲ حدود ۲۰کیلومتر حفاری تونل نیاز است. (همشهری)

 سیلاب‌های غرب تهران مهار می‌شود
مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران: احداث مسیر 4کیلومتری جمع‌آوری سیلاب غرب تهران به‌زودی تمام می‌شود. یکی از جاهایی که در گذشته سابقه سیلاب داشته، مجموعه‌های غرب تهران بوده که این آب‌ها به قلعه‌حسن‌خان و درنهایت به رودخانه کرج می‌ریخته است که با اجرای این پروژه، سیلاب‌های غرب شهر مهار می‌شود. هم‌اکنون دستگاه TBM برای احداث این پروژه در حال حفاری است و سگمنت‌ها را نیز در مسیر جایگذاری می‌کند. این مجموعه اگر شبانه‌روزی فعالیت کند، کار 2کیلومتر باقی مانده نیز به‌زودی تمام می‌شود. (همشهری)

 جریمه ماسک‌زدن فقط شامل حال راننده نشود
محمود ترفع، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران:کنترل استفاده از ماسک توسط تک‌تک مسافران خطوط اتوبوسرانی سخت است، اما گروه‌های اجرایی و بسیج شرکت واحد اتوبوسرانی و یگان نیروی انتظامی مستقر در شهرداری در پایانه‌ها و ایستگاه‌های پرمسافر مستقر شده‌اند. آنها هم تذکر می‌دهند و هم از سوار شدن مسافر بدون ماسک ممانعت به عمل می‌آورند. اما جریمه‌ها نباید تنها متوجه شرکت واحد اتوبوسرانی باشد، بلکه برای فردی که رعایت نمی‌کند و ماسک نمی‌زند، نیز باید جریمه درنظر گرفت. یک راننده در اتوبوسی با حدود 80مسافر علاوه بر سختی کار روزمره، خودش بیشتر از مسافران در معرض ابتلا به ویروس است و نباید فشار روانی جریمه را هم روی راننده قرار دهیم. برای رعایت این موضوع، باید تصمیم منطقی‌تری گرفته شود تا سنگینی بار جریمه به راننده و شرکت واحد تحمیل نشود. (ایلنا)




تصحیح
در گزارش روز پنجشنبه به تاریخ 24مهر99 با عنوان «آغاز شمارش معکوس برای تغییر چهره شهر» در همین صفحه در بخشی از متن آمده بود که «با بهره‌برداری از 12ایستگاه، تعداد ایستگاه‌های مترو تهران به 13ایستگاه می‌رسد.» که «با بهره‌برداری از 12ایستگاه جدید، تعداد ایستگاه‌های متروی تهران به 138ایستگاه می‌رسد.» اصلاح می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید