• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 27 مهر 1399
کد مطلب : 113423
+
-

کیوسک


  روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله مفصل خود به خطر ناشی از انتخاب مجدد دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته و از مردم این کشور خواسته با رأی دادن علیه او، به «بحران ملی آمریکا» پایان دهند. نویسندگان این سرمقاله، ترامپ را بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم خوانده‌اند. در این سرمقاله آمده است: دوره ریاست‌جمهوری ترامپ به اندازه کافی برای آمریکا، چه در داخل و چه در خارج، مخرب بوده است. او طی این مدت، از قدرت و جایگاه خود به نفع منافع شخصی‌اش استفاده کرده و نشان داده لیاقت حضور در چنین جایگاهی را ندارد. نیویورک‌تایمز از رأی‌دهندگان آمریکایی، حتی آنها که طرفدار حزب جمهوریخواه هستند، خواسته‌ است به‌خاطر حفظ آمریکا، مانع پیروزی ترامپ در انتخابات پیش‌رو شوند.


  روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی میزان کسری بودجه آمریکا در سال‌جاری میلادی را 1/3تریلیون دلار اعلام کرده که بیش از 3برابر میزان کسری بودجه سال گذشته این کشور است. سال گذشته میزان کسری بودجه آمریکا 984میلیارد دلار اعلام شده بود. همچنین، کسری بودجه سال2020 آمریکا 2برابر کسری بودجه آن در سال2009 همزمان با بحران مالی است که سراسر جهان را درنوردید. بیشترین خسارتی که امسال به بودجه دولت وارد شده، مربوط به بسته کمک مالی 2.2تریلیون دلاری برای مقابله با کرونا بوده است. طبق اطلاعات خزانه‌داری آمریکا، درآمد‌های این کشور به ۳.۴۲تریلیون دلار رسیده؛ درحالی‌که هزینه‌کرد‌ آن بالغ بر 6.55تریلیون دلار بوده است.


  فایننشال‌تایمز به توقف مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا همان برگزیت پرداخته و تبعات آن را بررسی کرده است. در پی اعلام نارضایتی از وضعیت مذاکرات از سوی دولت انگلیس، بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور در یک پیام ویدئویی، اعلام کرد: «زمان آن فرارسیده که آماده جداشدن از اتحادیه اروپا بدون یک توافق تجاری تا پایان سال شویم.» او افزود: «ما از ابتدا به‌طور روشن به اتحادیه اروپا اعلام کردیم که خواهان رابطه‌ای به سبک کانادا و براساس رفاقت و تجارت آزاد هستیم، اما آخرین نشست سران اروپا نشان داد که این شیوه مطلوب شرکای اروپایی ما نیست و آنها همچنان می‌خواهند قوانین ما را کنترل کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :