• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 27 مهر 1399
کد مطلب : 113411
+
-

اعتراض صنوف سینما  امروز رسانه‌ای می‌شود

متن پیش رو که در اختیار همشهری قرار گرفته است فراخوان امضا و انتشار بیانیه اعتراضی صنوف مختلف خانه سینما نسبت به وضعیت بیمه درمانی، بیمه بیکاری و موارد رفاهی دیگری است که در روزهای کرونا اعضای صنوف مختلف خانه سینما را با مشکلات مهمی مواجه کرده است. در بخش‌هایی از این بیانیه که قرار است از امروز (یکشنبه) در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد آمده است:

درخواست اهالی سینما در این بیانیه توجه دادن مسئولین به بیکاری سراسری و لزوم توجه ایشان به وضعیت موجود است و اینکه اهالی سینما ناچارند در سالی با درآمدی بسیار کمتر، حق بیمه‌ای بیشتر از سال قبل بپردازند، آن‌هم در زمانی که متأسفانه نیازهای بهداشتی آنها به‌طور متوسط خیلی بیشتر از سال قبل خواهد بود.
    
سال پیش بخشی از هزینه‌های بیمه اعضا توسط خانه پرداخت شد تا فشار کمتری به اعضا بیاید؛با این حساب دومین مطالبه ما مشارکت بیشتر سازمان سینمایی در ماجرای بیمه سینماگران خواهد بود که با توجه به پایین آمدن بخشی از هزینه‌های جانبی سازمان سینمایی در این سال درخواست نامعقولی نخواهد بود.
    
 یک‌بار دیگر از صندوق اعتباری هنر خواهیم خواست که به‌جای پیاده کردن «تصورات» خود از موضوع پیچیده بیمه که هر سال تکرار می‌شود و هزینه‌های روانی بسیاری به‌بار می‌آورد، پیش از تصمیم‌گیری در مورد بیمه اصناف، بیشتر از درنظر داشتن صنوف مهم، به شرایط صنوف آسیب‌دیده و بحرانی توجه داشته باشد. و البته مسیر دریافت حق بیمه‌ها را در شرایط بیماری احتمالی عضو، هر سال به جای پیچیده‌تر کردن، ساده و عملی‌تر سازد.
    
همه می‌دانیم که هیأت‌مدیره جدید از زمان تشکیل و استقرار تقریبا تمام وقت و نیروی خود را در موضوع انتخاب مدیرعامل صرف کرده است. شاید انتخاب مدیرعامل زمان بیشتری ببرد و چه‌بسا گزینه درست نیاز به صرف این زمان یا حتی مدتی بیشتر داشته باشد اما همه اینها فقط بخش کوچکی از مسئولیت هیأت‌مدیره تازه است. اعضای صنوف از این دوستان می‌خواهند که شرایط بحرانی اعضا را درک کنند و همراه با موضوع طاقت‌فرسای انتخاب مدیرعامل جدید، خانه را به حال خود رها نکرده و با شتاب به نیازهای عاجل اعضا توجه کرده و از حجم آنها بکاهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید