• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 24 مهر 1399
کد مطلب : 113264
+
-

روی خط دیپلماسی

  گشایش خوبی می‌شود
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران درباره سفر اخیر وزیر امور خارجه به چین گفت: سفر وزیر امور خارجه به چین سفر بسیار خوبی بود. در این سفر درباره روابط کلان 2 کشور، مسائل دوجانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین درباره سند ۲۵ ساله بسیار جامع بحث و گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا، محمود واعظی افزود: در این سفر وزیر امور خارجه و مقامات چینی درباره برجام و سایر موضوعات بین‌المللی صحبت کردند که در مجموع سفر موفقی بوده است که براساس گزارش آقای ظریف در دولت، ان‌شاء‌الله گشایش خوبی در همه زمینه‌ها به‌وجود می‌آید.

  آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی در اوکراین
سفارت ایران در کی‌یف درباره تمدید نشدن مجوز اقامت دانشجویان ایرانی در اوکراین با بیان اینکه تاکنون اقدامی در جهت اخراج دانشجویان ایرانی از این کشور صورت نگرفته، ابراز امیدواری کرد که براساس وعده مسئولان اوکراینی، این موضوع به نحو مقتضی حل و فصل شود.

  تکذیب یک ادعا درباره دیپلمات ایرانی
 سفارت ایران در بلژیک با صدور بیانیه‌ای اتهامات وارده از طرف خبرگزاری رویترز درخصوص اسدالله اسدی را رد کرد. در این بیانیه‌ آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک و دوک اعظم لوکزامبورگ با نگرانی گزارش‌های بی‌اساسی درخصوص دیپلمات ایرانی که به‌طور غیرقانونی در آنتورپ بازداشت و از ۹ اکتبر در برخی وبسایت‌ها منتشر شده است را دنبال می‌کند و از اینکه این‌ گزارش‌ها تا چه حد تغییر یافته و از واقعیت به دور هستند، شگفت‌زده شده است. این‌ گزارش‌ها را دست‌کم می‌توان مغرضانه خواند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز چندی پیش در خبری مدعی شده بود که اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که در بازداشت پلیس بلژیک است، در بازجویی تهدید کرده چنانچه برای او حکم ناخوشایندی صادر شود، گروه‌های ناشناس دست به تلافی خواهند زد.

این خبر را به اشتراک بگذارید