• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 24 مهر 1399
کد مطلب : 113251
+
-

پرسپولیس در فینال بحران‌ها

جدایی بشار، فسخ شجاع، طلب برانکو و تجمع هواداران مقابل مجلس و باشگاه

پرسپولیس در فینال بحران‌ها

وضعیت باشگاه پرسپولیس همچنان بحرانی است. ضرب‌الاجل برانکو و مشکلات سرخپوشان در راه پرداخت پول این سرمربی، نارضایتی بازیکنان و اعتصاب آنها، به‌علاوه اصرار برخی از ستاره‌ها به جدایی باعث شده مدیران پرسپولیس در شرایط سختی قرار بگیرند. این بحران‌ها سه‌شنبه‌شب و صبح چهارشنبه با خبر جدایی بشار رسن و سپس تجمع هواداران مقابل باشگاه و مجلس به اوج خود رسیدند. دیروز خبر فسخ قرارداد شجاع خلیل‌زاده هم قطعی شد تا مدیرعامل پرسپولیس که برای پاسخگویی به هواداران معترض در مقابل باشگاه حاضر شده بود، سخت‌ترین دقایق دوران حضورش در این باشگاه را سپری کند.

  بشار را فروختند و پس گرفتند
درحالی‌که روز سه‌شنبه 22مهر تازه به پایان رسیده بود و نخستین دقایق روز چهارشنبه را پشت سر می‌گذاشتیم، ناگهان بشار رسن با انتشار یک استوری و خداحافظی از هواداران پرسپولیس همه را شوکه کرد. هافبک عراقی پرسپولیس ساعت 12:30بامداد از جلسه با مدیران باشگاه بیرون آمده بود و نتیجه مذاکراتش به نوشتن این نامه خداحافظی منجر شد. در جریان این مذاکرات بشار پیشنهاد سنگین و وسوسه‌انگیز باشگاه قطری را به اطلاع مدیران پرسپولیس می‌رساند و آنها هم با توجه به اینکه فروش بشار حدودا یک‌میلیون دلار به باشگاه سود می‌رساند تلویحا با انتقال او موافقت می‌کنند. مسئولان باشگاه فقط از بشار می‌خواهند همه‌‌چیز را شخصا گردن بگیرد و طوری خداحافظی کند که جدایی او به گردن باشگاه نیفتد. بشار هم این کار را انجام می‌دهد اما وقتی یحیی و کادر فنی پرسپولیس از این موضوع باخبر می‌شوند به‌شدت با جدایی بازیکن عراقی مخالفت می‌کنند. گل‌محمدی باشگاه را تهدید می‌کند که درصورت جدایی بشار از سمت خودش استعفا خواهد داد و همزمان به بشار هم می‌گوید استوری خداحافظی‌اش را پاک کند که بشار صبح روز بعد این کار را انجام می‌دهد. مدیران پرسپولیس هم در یک عقب‌نشینی آشکار، هم از فروش بشار منصرف می‌شوند و هم از باشگاه قطری به فیفا شکایت می‌کنند.

  شجاع 14مهر فسخ کرده
جدایی شجاع خلیل‌زاده، معضل بعدی سرخپوشان است که البته مربوط به دیروز و پریروز نیست، اما خبر قطعی فسخ قرارداد او روز گذشته در رسانه‌های رسمی منتشر شد. روز گذشته فارس خبر داد که مدافع پرسپولیس روز 14مهرماه یعنی بلافاصله بعد از بازگشت پرسپولیس از قطر در محل سازمان لیگ حاضر شده و قراردادش را به‌شکل یک‌طرفه فسخ کرده است. طبق قانون هر بازیکنی که 2 ماه متوالی حقوق دریافت نکند می‌تواند برای فسخ قراردادش با باشگاه اقدام کند اما در ابتدا سازمان لیگ برای پرداخت مطالبات بازیکن مهلت 14روزه‌ای به باشگاه مربوطه می‌دهد و بعد از آن فسخ قرارداد قطعی می‌شود. پرسپولیسی‌ها هم فرصت دارند تا رضایت شجاع را برای ماندن در تیم جلب کنند؛ این نکته‌ای است که رسول‌پناه نیز روز گذشته در مواجهه با هواداران به آن اشاره کرده است.

  وزیر پرسپولیسی، وزیر استقلالی
هواداران پرسپولیس که از چند روز قبل با پیشکسوتان باشگاه برای تجمع مقابل مجلس هماهنگ کرده بودند، صبح دیروز با حضور در میدان بهارستان صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان مجلس رساندند. درست در همان نقطه‌ای که هفته گذشته هواداران استقلال جمع شدند و سلطانی‌فر را «وزیر پرسپولیسی» خواندند این بار پرسپولیسی‌ها تجمع کردند و فریاد اعتراض به « وزیر استقلالی» سر دادند! همزمان، عده دیگری از هواداران هم مقابل ساختمان باشگاه تجمع کرده بودند و شعارهایی علیه مسئولان باشگاه سر می‌دادند. بعد از ساعتی رسول‌پناه به‌ناچار از باشگاه خارج شد و درخصوص مسائل مطرح‌شده توضیحاتی به هواداران داد. مدیرعامل پرسپولیس که در میان خشم و اعتراض هواداران به سختی صحبت می‌کرد به آنها قول داد بشار در پرسپولیس می‌ماند و برای رسیدگی به خواسته‌های شجاع خلیل‌زاده هم به‌زودی جلسه‌ای برگزار خواهد شد.  همچنین رسول‌پناه مدعی شد بخش زیادی از پول برانکو پرداخت شده و تنها 100هزار یورو از طلب این مربی باقی مانده است. او بعد از اعتراض دوباره هواداران، تعدادی از نماینده‌های آنان را به داخل باشگاه دعوت کرد تا رسید این پرداخت‌ها را به نشانشان بدهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید