• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 24 مهر 1399
کد مطلب : 113245
+
-

نگاهی به ‌تابلوهای دریایی «اَلِکساندرا وِلیچکو»

نقاش دریا‌ها

نقاش دریا‌ها

علی مولوی:
بعضی نقاش‌ها دوست دارند فقط سوژه‌ای را روی بوم بیاورند که از صمیم قلب دوستش دارند. شاید از نظر برخی‌ها، این شیوه‌ی نقاشی، تکرار و کپی‌کاری باشد، اما وقتی آثار این هنرمندان را در کنار هم تماشا کنیم، می‌بینیم چه شور و عشق و البته تخصصی نسبت به سوژه‌ی تکرارشونده‌شان پیدا کرده‌اند.
«اَلِکساندرا وِلیچکو»، بانوی 36ساله‌ی اوکراینی هم از همین گروه نقاش‌هاست. او در شهر کی‌یِف، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اوکراین زندگی می‌کند. اگر جغرافیای اوکراین را بشناسید، می‌دانید که این کشور از جنوب به دریای سیاه و دریای آزوف راه دارد، اما کی‌یف در شمال کشور است و از دریا بسیار دور است. با این‌حال الکساندرا ولیچکو، عاشق دریاست و دوست دارد فقط دریا را بکشد. او با ترکیب رنگ‌های روغنی آبی و خاکی حنایی (سی‌یِنا)، رنگ سبز شگفت‌انگیزی درست می‌کند و در کنار بقیه‌ی طیف‌های آبی و سبز، امواج آزاد و رها یا خروشان دریا را روی بوم می‌آورد. او هرروز در اینستاگرام، عکس‌هایی از تابلوهای جدیدش را به‌اشتراک می‌گذارد .
اگر دوست دارید بیش‌تر با این هنرمند آشنا شوید، مى‌توانید در روزهای آینده، ویدیوهای او را هنگام کشیدن نقاشی‌در اینستاگرام دوچرخه به نشانی زیر ببینید:  @docharkheh_weekly

 

این خبر را به اشتراک بگذارید