• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 23 مهر 1399
کد مطلب : 113222
+
-

یک خانواده عجیب

ویترین
یک خانواده عجیب

کتاب «یک خانواده‌ عجیب» نوشته بوفی نیل با ترجمه بهاره قاسم‌پور منتشر شد. نویسنده این کتاب 20سال تمام در حوزه­ علوم کامپیوتر کار می‌کرد، اما همواره مشتاق بود که برای فرار از روزمرگی‌ها بتواند درباره­ داستان‌ها و اتفاقات غیرعادی زندگی‌اش بنویسد. نهایتا هم تصمیم‌ خود را عملی کرد که نتیجه‌اش شد کتاب «یک خانواده‌ عجیب». این کتاب از همان بدو انتشار مورد استقبال قابل‌توجهی قرار گرفت؛ چنان‌که مجله­ نقد کتاب کرکاس درباره‌اش نوشت: «کتابی دلنشین و احساس‌بر­انگیز درباره­ کمی متفاوت‌بودن.» سایت آمازون هم اینگونه به استقبال آن رفت: «نه شبیه خانواده­ای عادی، نه شبیه خاطراتی عادی. کتاب یک خانواده­ عجیب بیشتر شبیه داستانی است خیالی، مملو از تعلیق، هیجان و شوخ‌طبعی.»
بوفی نیل در نخستین و تنها کتاب خود از خاطراتش به‌عنوان زنی می‌نویسد که جدا شده است، دو فرزند شلوغ دارد که باید به‌تنهایی آنها را بزرگ کند، شغلش سنگین و طاقت‌فرساست، مادربزرگش در آستانه‌ مردن است و در کل، زندگی بر وفق مرادش نیست، اما نه‌تنها از پا نمی‌نشیند، بلکه به بازسازی زندگی‌اش می‌پردازد. در واقع «یک خانواده‌ عجیب» را می‌توان کتابی دانست که با زبانی ساده و طنازانه در ستایش امیدواری و ایمان نوشته شده است و البته در ستایش نوشتن.
این کتاب با عنوان فرعی «برای تماشای گذشته زل بزن به نزدیک‌ترین آینه»، در ۲۲۴ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان از سوی نشر خزه به چاپ رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید