• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 23 مهر 1399
کد مطلب : 113194
+
-

تخلیه 700 کامیون خاک در گود «مقدم»


شهردار منطقه17 تهران از تخلیه 700کامیون خاک به گود مقدم خبر داد و گفت: با تخلیه بموقع املاک اطراف گود از وقوع فاجعه انسانی پیشگیری شد.
داوود لطفی، درباره حادثه ریزش ساختمان در خیابان مقدم به فارس گفت: تاکنون حداقل 700کامیون خاک در محل تخلیه شده و در تلاشیم تا گود میدان مقدم به سرعت ایمن‌سازی‌ و با بهره‌گیری از توان تخصصی مشاورین ژئوتکنیک و ابزارآلات دقیق مهندسی، رفتار خاک در املاک مجاور گود به‌طور لحظه‌ای پایش و رصد شود تا کوچک‌ترین تحرکات احتمالی قابل پیش‌بینی و کنترل باشد.
لطفی با اشاره به رخداد صورت گرفته گفت: با هوشیاری عوامل شهرداری و آتش‌نشانی در شب حادثه و تخلیه بموقع ساختمان‌های ناایمن، از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری شد. چون پیش‌بینی شده بود با حضور ساکنان در ساختمان‌های ناایمن و خطر ریزش آوار، حداقل 25نفر از ساکنین و 20نفر از کارگران ساکن در اسکان کارگری کارگاه دچار حادثه می‌شوند و بیشتر از 30واحد صنفی و ساختمانی آسیب می‌بیند.
شهردار منطقه17 افزود: خوشبختانه با اقدام بموقع و تخلیه اضطراری ساکنان و اسکان آنها در سوله مدیریت بحران از این حادثه پیشگیری شد. پس از آن نیز که متأسفانه 2تن از همشهریان در ریزش دوم جان خود را از دست دادند تمامی تلاش‌ها بر پیشگیری از حادثه‌های بیشتر و کنترل شرایط معطوف شد.
او گفت: مطابق با برآورد مهندسین و مشاورین ژئوتکنیک، مقدار زیادی خاک هم برای مقاوم‌سازی‌ جداره‌های خاکی مورد نیاز است که با تلاش شبانه‌روزی همه همکاران از سطح تهران بزرگ این میزان خاک به گود میدان مقدم آورده شده و با نظر تخصصی مشاورین از ضلع شرقی به گود سرازیر می‌شود.
لطفی با اشاره به دلایل انتخاب این شیوه افزود: براساس نظر تخصصی گروه مشاور ژئوتکنیک و شرایط و پیچیدگی‌های فنی و محیطی در گود، از مجموع گزینه‌های فنی و اجرایی، گزینه خاک‌ریزی جهت پشته‌سازی‌ و پایدارسازی جداره‌های پرخطر به منطقه پیشنهاد شد که برای اجرای آن کلیه امکانات شهرداری منطقه17 به‌همراه سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به میدان آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید