• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 23 مهر 1399
کد مطلب : 113147
+
-

به مازندران سفر نکنید

افزایش آمار مبتلایان بیشتر از بهبود یافتگان در مازندران

این‌سو
به مازندران سفر نکنید

مریم سرخوش- روزنامه‌نگار

باز هم تعطیلات و باز هم موج گسترده مسافرت‌های غیرضروری به شهرهای شمالی؛ اتفاقی که مدت‌هاست امان کادر درمان و مردم استان‌های شمالی به‌ویژه مازندران را بریده است. تدابیر اتخاذ‌شده طی ماه‌های اخیر هم برای کاهش جمعیت مبتلا نتوانست مؤثر واقع شود و براساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران تعداد افراد بستری بار دیگر از ۴۰۰ به ۵۰۰ نفر رسیده و آمار مبتلایان هم از آمار بهبودیافتگان فراتر رفته است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به تجمعات و سفرهای غیرضروری به استان گفت: می‌دانیم در تجمعات شانس ابتلا به بیماری افزایش پیدا می‌کند و باید بدانیم که برگزار نکردن حتی یک مهمانی ساده هم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد.
 هم‌اکنون بیش از 400بیمار مشکوک به کرونا با علائم تنفسی در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد نزدیک به 100نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده‌اند.
 سیدعباس موسوی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ما در ماه‌های اخیر، تعطیلات و هجوم مسافرا‌ن از نقاط مختلف کشور به مازندران است. بر این اساس در تعطیلات گذشته تمام سواحل و تفرجگاه‌های استان تعطیل شد و خدمات‌دهی به مسافران صورت نگرفت. این موضوع در تعطیلات آینده نیز در دستور کار ستاد مقابله با کرونای استان قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: درخواست ما از مردم این است که از تجمعات غیرضروری و مواردی از این قبیل، اجتناب کنند. آنها باید سفرهای درون‌شهری را به حداقل برسانند و حضور در مراکز خرید، بازارها و سایر مراکز تجمعی هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد. به هموطنان هم توصیه می‌کنیم از سفر به استان مازندران بپرهیزند. برخی مسافران هم که به‌دلیل بومی بودن در تعطیلات به استان سفر می‌کنند، باید بدانند که با حضورشان در تجمعات خانوادگی و فامیلی می‌توانند میزان انتشار و ابتلا به بیماری را گسترش دهند و جان خودشان و خانواده‌هایشان را به خطر بیندازند.
به گفته موسوی، افرادی که در مجامع عمومی، ادارات و... دستورالعمل‌‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مشمول جریمه‌های نقدی خواهند شد.  

 

این خبر را به اشتراک بگذارید