• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 23 مهر 1399
کد مطلب : 113106
+
-

چه خبر از محله‌ها؟

چه خبر از محله‌ها؟

محمدرضا محمدی ‌تاش:  در این صفحه می‌توانید از اقدامات مسئولان در محله‌ها یا فعالیت‌های انجام شده با مشارکت اهالی در هفته‌ای که گذشت، باخبر شوید. همچینن اطلاع پیدا می‌کنید که در محل زندگی شما چه کارهایی درحال انجام است یا در آینده چه کارهایی انجام خواهد شد.

منطقه ۱۶ : گردشگری مجازی را تجربه کنیم
شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت پایتخت، همه فعالیت‌های گردشگری را تقریباً به تعطیلی کشانده، اما این هفته شهردار منطقه ۱۶ عنوان کرد که این ویروس منحوس منجر به پا گرفتن گردشگری مجازی در این بخش از پایتخت شده است.

«پیمان پورنصر» با تأکید بر اینکه امکان بهره‌مندی مجازی از ظرفیت‌های گردشگری منطقه جزء اولویت‌های مهم ستاد گردشگری در شرایط کنونی جامعه است، اعلام کرد: «ستاد گردشگری منطقه ۱۶ با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی در محله‌ها و پیام رسان‌های فعال موجود به معرفی جاذبه‌های فاخر تاریخی و گردشگری این منطقه و شهر تهران می‌پردازد تا علاقه‌مندان سفرهای مجازی را تجربه کنند و با فرهنگ، تاریخ، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری بیش از پیش آشنا شوند.» وی درباره نحوه حضور شهروندان در این سفرهای مجازی گفت: «شهروندان منطقه می‌توانند با عضویت در کانال‌های مجازی محل سکونت‌شان با جاذبه‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و گردشگری آشنا شوند.»

منطقه ۱۷:  شهردار جدید منطقه: اینجا مینیاتوری از کل تهران است
هفته گذشته «محمود کلهری» پس از انتصاب به‌عنوان شهردار منطقه ۵، مدیریت شهری منطقه ۱۷ را به «داود لطفی» داد که پیش از این مدیرعامل مؤسسه فناوران شهر و قائم‌مقام شهردار منطقه ۹ بود.
این هفته شهردار جدید منطقه در نخستین سخنان خود، منطقه ۱۷ را مینیاتوری از کل تهران دانست و گفت: «برای شتاب دهی به پیشرفت و توسعه منطقه برنامه‌ای متمرکز بر ۳ اصل «صداقت، امانتداری و تحول» طراحی شده که امیدواریم با همکاری همه همکاران و پیگیری مجدانه و مستمر فعالیت‌های پیشین، شتاب در مسیر توسعه مضاعف شده و به‌زودی منطقه ۱۷ به‌عنوان مینیاتوری از کل تهران، به منطقه‌ای زیست‌پذیر و مناسب برای همه تبدیل شود.» البته وی در نخستین روز‌کاری خود که مصادف با پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو هم بود، همراه با معاونانش به رکابزنی در سطح منطقه پرداخت و با حضور در همه نواحی از پروژهای عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری بازدید کرد. لطفی از اقدامات صورت گرفته در مدیریت پیشین هم قدردانی کرد.

منطقه ۱۸ : طرح «کاپ» به نوروزآباد رسید
«کاپ» از طرح‌های مدیریت فعلی شهر است که با هدف کاهش و تفکیک زباله در مبدأ و بازیافت آن با اصول بین‌المللی مدیریت پسماند اجرا می‌شود. به گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۸، از زمان ابلاغ دستورالعمل اجرای طرح کاپ در پایتخت، همه تجهیزات و امکانات بخش‌های مختلف مدیریت شهری برای به دست آمدن نتایج مطلوب این طرح بسیج شده‌اند، اما «امیرحسین عساری» اعتقاد دارد نتیجه مطلوب‌تر زمانی حاصل می‌شود که مردم در اجرای آن نقش مؤثرتری داشته باشند و این طرح بدون مشارکت بین بخشی و فرهنگسازی میان شهروندان به نتیجه نمی‌رسد و باید برای تحقق دستورالعمل‌های ابلاغی آستین‌های همت را بالا زد.
وی این هفته از انتخاب محله نوروزآباد به‌عنوان محله آزمایشی اجرای طرح کاپ هم خبر داده و گفته است: «افزایش تعداد غرفه‌های تحویل پسماندهای خشک خانگی در محله‌های یافت‌آباد شمالی و جنوبی و صاحب‌الزمان(عج) از دیگر اقدامات اداره مدیریت پسماند در منطقه ۱۸ است.»

منطقه ۱۹: پیشرفت پروژه های منطقه ۱۹ زیر ذره بین
این هفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار منطقه ۱۹ خبر از برپایی نشست‌های ماهانه با هدف بررسی وضعیت ساخت و پیشرفت پروژه‌ها در این بخش از پایتخت خبر داد و گفت که این نشست‌ها با حضور شهردار منطقه و معاونان او برگزار می‌شود. «نیما پروین» اعلام کرده انجام ۸ پروژه در این منطقه به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده که شامل ساخت بوستان شهرک وصال، ساخت لوپ غیرهمسطح در تقاطع بزرگراه شهید کاظمی و تکمیل و بازسازی مساجد اثنی‌عشر(ع)، صاحب‌الزمان(عج) و حضرت ابوالفضل(ع)، همچنین ساخت خیابان‌های سفالگری و پاییزان است که در این جلسات وضعیت پیشرفت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بخش دیگری از این جلسات هم به بررسی پروژه‌های توسعه محله‌ای اختصاص پیدا می‌کند که شامل ۱۱ پروژه تصویب شده است. تاکنون ۴ پروژه تکمیل شده، ۲ پروژه در دست طراحی است و ۵ پروژه دیگر هم در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای اجراست.

منطقه ۲۰ : ساخت بنا در بیمارستان‌ها به شرط دریافت مجوز
شهرداری متولی و ناظر بر ساخت‌ساز است و شهروندان ملزم به رعایت قوانین هستند. بنابراین برای انجام هر عملیات ساخت‌وساز از جمله توسعه بیمارستان‌ها یا ساخت بنای جدید در آنها نیز باید با نظارت شهرداری و اخذ پروانه ساختمانی و کسب مجوز از این نهاد باشد. به همین دلیل، شهردار منطقه ۲۰ با رؤسای بیمارستان‌های شهدای هفت‌تیر، فیروزآبادی و حضرت زهرا(س) جلسه گذاشت که موضوع اصلی آن رعایت کامل موارد ایمنی و تأکید بر اخذ پروانه ساختمانی در زمان توسعه بنای بیمارستان‌ها از شهرداری بود.
در این جلسه مقرر شد برای نهایی شدن اخذ پروانه ساختمانی و اجرای موازین ایمنی، مهلت معین به بیمارستان هفت‌تیر داده شود تا پس از بازدید سازمان آتش‌نشانی از ساختمان تازه ساخت در این مرکز درمانی، مجوز ادامه عملیات ساختمانی ارائه شود. همچنین مقرر شد درخصوص ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با سازمان آتش‌نشانی مکاتبه و برای تعیین تکلیف باقی مانده موارد، رونوشت به دادستانی ری ارسال شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید