• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 22 مهر 1399
کد مطلب : 113048
+
-

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام همکاری پلیس با ستاد مقابله با کرونا:

هنوز کسی به‌دلیل نزدن ماسک جریمه نشده است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام آمادگی برای همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا در جریمه متخلفان کرونا، گفت: ما این طرح را شروع کرده‌ایم و در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود. البته تا الان کسی جریمه نشده است.
سردار رحیمی ادامه داد: همانطور که رئیس جمهوری هم فرمودند در بحث برخورد با کسانی که ماسک نمی‌زنند رویکرد ما بیشتر ایجابی و ارشادی است. ما این طرح را شروع کرده‌ایم و در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود.
رئیس پلیس پایتخت ابراز امیدواری کرد که مردم هم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت کنند. سردار رحیمی افزود: در حال دنبال کردن سازوکار اجرای این طرح هستیم و جزئیات آن اعلام خواهد شد.
همچنین روز گذشته سعید نمکی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه موج جدید کرونا سنگین‌تر از امواج قبلی است، گفت: به محض خنثی شدن یک موج بیماری، میزان رعایت نکات بهداشتی کاهش می‌یابد و همین موضوع سبب می‌شود تا شاهد روند تصاعدی بیماری باشیم. ابهاماتی در زمینه داشتن تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود دارد اما نکته مهم آن است که مردم نباید به دلیل خالی بودن تخت‌ها خود را به بیماری مبتلا کنند. جلسه‌ای روزهای قبل در تهران برگزار شد و خوشبختانه در این استان آمادگی کامل وجود دارد.
با دستور رهبر معظم انقلاب تخت‌های بیمارستان‌های نیروهای مسلح در اختیارمان قرار گرفت و با دستور وزیر رفاه تخت‌های بیمارستان‌های تامین اجتماعی نیز قرار است در صورت نیاز در اختیارمان باشد. او ادامه داد: ممکن است بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها پر شده باشد که با خالی کردن سایر بخش‌ها، تخت به بیماران اختصاص می‌دهیم. مردم بدانند در حال استفاده از ذخایر استراتژیک هستیم و بیماران الکتیو که در نوبت انجام اعمال حراحی بودند در نوبت مانده‌اند. این در حالی است که در آمد بیمارستان‌ها نیز کاهش یافته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید