• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 21 مهر 1399
کد مطلب : 112931
+
-

انفجار گاز در اهواز جان دست‌کم 5نفر را گرفت

انفجار، آوار، مرگ

داخلی
انفجار، آوار، مرگ


انفجار گاز شهری در خانه‌ای در منطقه عامری اهواز حادثه هولناکی را رقم زد. انفجاری که موجب جان باختن دست‌کم 5نفر شد و 9مصدوم بر جا گذاشت.
به گزارش همشهری، صبح دیروز برای ساکنان منطقه عامری اهواز طور دیگری آغاز شد. بیستمین روز از پاییز برای آنها آرام آغاز شده بود اما وقتی عقربه‌های ساعت 8:40 را نشان داد ناگهان صدای انفجار مهیبی به گوش رسید و منطقه را لرزاند. ساکنان خوزستان که 8سال جنگ را تجربه کرده‌اند با چنین صداهایی بیگانه نیستند اما انفجار کودکان را به وحشت انداخت. هنوز به درستی علت انفجار معلوم نبود اما خانه‌ای دوطبقه به تلی از خاک تبدیل شده و به چند خانه و مغازه که در مجاورت آنجا قرار داشت نیز خسارت زیادی وارد شده بود. شدت این انفجار به حدی بود که حتی چند خودرو که در آن اطراف پارک شده بود واژگون و به آهن‌پاره تبدیل شده بود. در این شرایط بود که گروه‌های امداد و نجات خود را به محل حادثه رساندند.
آنطور که شواهد نشان می‌داد دست‌کم 10نفر زیر آوار گرفتار شده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند و در چنین وضعیتی نجات حادثه‌دیدگان در اولویت قرار داشت.
ابراهیم قنبری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز که از دقایق اولیه پس از حادثه خود را به آنجا رسانده بود درباره این حادثه به همشهری می‌گوید: در همان دقایق اولیه پس از انفجار همکارانم خود را به محل حادثه رساندند و به‌دلیل گستردگی حادثه حدود ۶۰ نفر از آتش‌نشانان از 6ایستگاه خود را به محل حادثه رساندند و عملیات آغاز شد.
او درباره وضعیت محل حادثه می‌گوید: این حادثه در یک منزل دوطبقه سه‌واحدی رخ داد که منجر به تخریب کامل هر 3واحد شد و بخشی از منزل مجاور نیز آسیب دید. 6مغازه واقع در بازار عامری، تعدادی خودرو و غرفه‌های میوه‌فروشی اطراف نیز دچار آسیب شدند اما وضعیت افرادی که زیر آوار گرفتار شده بودند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
از دست دادن زمان ممکن بود به قیمت از دست رفتن جان افرادی که زیر آوار مانده‌اند منجر شود. به همین دلیل آتش‌نشانان در قالب چند گروه جست‌وجو در مکان‌هایی را که گمان می‌کردند افرادی در آنجا گرفتار شده‌اند آغاز کردند. با اینکه شدت حادثه و میزان آوار امیدها برای زنده ماندن آنها را کمرنگ کرده بود اما آتش‌نشانان با همه وجود جست‌وجو‌ها را ادامه دادند تا اینکه نخستین نفر را از زیر سنگ و خاک زنده بیرون کشیدند. کشف پیکر این مرد امیدها برای زنده ماندن سایر حادثه‌دیدگان را زنده کرد و جست‌وجو با قدرت بیشتری ادامه یافت. هرچه می‌گذشت اعضای تیم جست‌وجو پیکرهای دیگری را نیز کشف می‌کردند. تا اینکه در نهایت توانستند 14پیکر را از زیر آوار بیرون بکشند که از این تعداد 4نفر جان خود را از دست داده و 10نفر دیگر به‌شدت مصدوم شده بودند که وضعیت یکی از آنها وخیم بود. رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز در این‌باره می‌گوید: متأسفانه در این حادثه 4نفر در محل حادثه جان خود را از دست دادند و یکی از مصدومان نیز بعد از انتقال به بیمارستان به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد تا شمار قربانیان این حادثه به 5نفر و مصدومان به 9نفر برسد. اگر لطف خدا و سرعت عمل همکاران آتش‌نشان نبود ممکن بود تعداد قربانیان بیشتر شود. قنبری درباره علت اصلی این حادثه می‌گوید: آنچه مسلم شده این است که انفجار به‌دلیل نشت گاز شهری اتفاق افتاده است اما هنوز به‌درستی مشخص نیست که نشت گاز چگونه اتفاق افتاده و همکارانم در حال بررسی این موضوع هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید