• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11284
+
-

...و بالاخره تمام شد

...و بالاخره تمام شد

پرسپولیسی‌ها سال 97 را با شکست مقابل سایپا و تساوی مقابل نسف آغاز کردند اما درنهایت بازی سوم سال جدید را با برد پشت‌سر گذاشتند و رسما به‌عنوان قهرمان لیگ هفدهم معرفی شدند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که در دور رفت و در ورزشگاه آزادی مقابل پدیده به تساوی بدون گل رضایت داده بودند، عصر دیروز این تیم را با نتیجه یک‌بر‌صفر شکست دادند تا پرونده قهرمانی لیگ هفدهم بسته شود. پدیده در این بازی شروع بهتری داشت و در 20‌دقیقه ابتدایی صاحب دو موقعیت عالی شد. بیرانوند در دقیقه هفتم شوت عباسیان را به کرنر فرستاد و ماهینی هم ضربه خلعتبری را از روی خط برگشت داد تا دروازه قرمز‌های تهران بسته بماند. رفته رفته جریان بازی به نفع پرسپولیس تغییر کرد و این شاگردان برانکو بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفتند. پرسپولیس در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کرد و درنهایت با یک‌گل تیم برنده زمین لقب گرفت.
  تک‌گل پرسپولیس در این بازی با ضربه سر وحید امیری در دقیقه هفتادوهفتم به ثمر رسید، بازیکنی که پیش از این در لیگ هفدهم تنها دروازه فولاد را باز کرده بود. امیری روی سانتر تماشایی صادق محرمی از راست پس از 8‌ماه و 11‌روز در لیگ‌برتر موفق به گلزنی شد.
   پرسپولیسی‌ها درست مثل سال گذشته با پیروزی مقابل پدیده جشن قهرمانی گرفتند. شاگردان برانکو 11‌ماه و 18‌روز پیش در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4برصفر پدیده را شکست دادند و قهرمان لیگ شانزدهم شدند و روز گذشته هم در مشهد این تیم را با نتیجه یک‌برصفر از پیش‌رو برداشتند تا قهرمان هفدهمین دوره لیگ‌برتر شوند. کمال کامیابی‌نیا، علی علیپور، مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده، گلزنان بازی فصل گذشته مقابل پدیده بودند که در بازی دیروز ناکام ماندند.
   با قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم، برانکو به سومین مربی تبدیل شد که توانسته در لیگ‌برتر از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. پیش از برانکو، قلعه‌نویی و فرکی با سپاهان از عنوان قهرمانی‌هایشان در لیگ‌برتر دفاع کرده بودند. به این نکته هم باید اشاره داشت که پرسپولیس پس از سپاهان دومین تیمی بوده که توانسته از قهرمانی‌اش در لیگ‌برتر دفاع کند.
   پرسپولیس حالا عنوان دومین تیم پرافتخار لیگ‌برتر را در اختیار دارد. پرسپولیس روز گذشته چهارمین قهرمانی لیگ برتری‌اش را جشن گرفت تا بالاتر از رقیب سنتی‌اش با 3‌قهرمانی قرار بگیرد. در حال‌حاضر سپاهان با 5‌عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم لیگ‌برتر به حساب می‌آید.
   با قهرمانی پرسپولیس در لیگ‌برتر و فینالیست شدن استقلال در جام حذفی، هیچ بعید نیست سال آینده شاهد برگزاری داربی در سوپرجام فوتبال ایران باشیم. استقلال در حال‌حاضر روی پله سوم لیگ‌برتر ایستاده و برای رسیدن به مقام دومی با ذوب‌آهن رقابت می‌کند، ذوبی که دیروز با نتیجه 3برصفر سپیدرود را شکست داد. میلاد فخرالدینی، کی‌روش استنلی و بختیار رحمانی، گل‌های ذوب‌آهن در بازی دیروز را به ثمر رساندند تا علی کریمی بیشتر از قبل خطر سقوط را احساس کند. در آخرین بازی این هفته هم تراکتورسازی و سپاهان در تبریز به مصاف هم رفتند و در نهایت به تساوی یک-یک رضایت دادند. دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه 45 برای تراکتورسازی و مهدی شریفی در دقیقه 71 برای سپاهان در این بازی گلزنی کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید