• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11268
+
-

غزه در ماتم

غزه در ماتم

روز گذشته، دود سیاه لاستیک‌های سوخته بر فراز آسمان شرق غزه حرف اول را در تمام رسانه‌ها می‌زد؛ رسانه‌هایی که با حیرت، ابتکار شهروندان فلسطینی را برای مقابله با تک‌تیراندازهای اسرائیلی و حجم انبوه گازهای اشک‌آور دنبال کرده و حوادث روز گذشته نوار غزه را برای افکار عمومی جهان مخابره می‌کردند؛ اگرچه با وجود تمام این اقدامات، باز هم جان معترضان از حملات بی‌هدف نظامیان صهیونیستی در امان نبود.
به گفته وزارت بهداشت فلسطین، تجمع روز جمعه تا امروز 10شهید و بیش از هزار مجروح از خود به جا گذاشته است.
یکی از شهدای حملات روز جمعه، یاسر اولمرتجی، عکاس 30ساله فلسطینی است که درحالی‌که جلیقه خبرنگاری به تن و دوربین عکاسی همراه داشت، از ناحیه قفسه سینه مورد هدف حملات نیروهای ارتش اسرائیل قرار گرفته و ساعاتی بعد در بیمارستانی در غزه جان باخت.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، نوار غزه در سایه تحریم‌های دارویی و حجم بالای مجروحانی که طی 2هفته گذشته به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند به‌شدت با کمبود دارو مواجه است و بر این اساس، برای چندمین بار از سازمان‌های بین‌المللی خواسته شده برای ارسال فوری کمک‌های بهداشتی به غزه اقدام کنند.
ساکنین نوار غزه (که جمعیت آنها حدود 2میلیون نفر سرشماری شده) طی 11سال گذشته با مشکلات بهداشتی و معیشتی گسترده‌ای به‌دلیل محاصره این منطقه به‌دست ارتش اسرائیل روبه‌رو بوده‌اند.
به گفته خبرنگار شبکه الجزیره، بعد از پایان درگیری‌های روز جمعه و انتقال مجروحان و شهدا از مرزهای شرقی غزه به داخل شهر، فضای حزن‌آلودی بر غزه سایه افکنده، به‌طوری‌که بیمارستان‌ها با وجود محدودیت‌های جدی در تلاش برای رسیدگی به امور مجروحان هستند و از سوی دیگر شهروندان به برگزاری مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری شهدای روز گذشته می‌پردازند.

این خبر را به اشتراک بگذارید