• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 16 مهر 1399
کد مطلب : 112543
+
-

گفت‌وگوی شهردار با شهروندان تهرانی

شهر
گفت‌وگوی شهردار با شهروندان تهرانی


شهردار تهران صبح دیروز(۱۵ مهر) از طریق سامانه های ۱۳۷  و ۱۸۸۸  به سوالات و مسائل مطرح شده از سوی شهروندان پاسخ گفت.پیروز حناچی پس از آنکه ساعتی پاسخگوی شهروندان بود و با آنها گفت‌وگو کرد،  در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ نقطه اتصال مستقیم ما با مردم است که شهروندان می‌توانند مشکلات و درخواست‌های خود را از این طریق به ما منتقل کنند. گزارش‌های مردمی برای ما بسیار مهم است؛ به‌گونه‌ای که هر چند جلسه یک‌بار در شورای معاونان گزارش‌های مردمی و نحوه پاسخگویی به آنها را بررسی کرده و به مناطق ضعیف در این حوزه تذکر می‌دهیم و تصمیمات مختلف گرفته می‌شود.»
شهردار تهران پاسخگویی و بررسی گزارش‌های مردمی را یک سنت حسنه نامید و افزود: «سعی می‌کنیم که این رویه تضعیف نشود و حتی همکاران ما به‌دنبال تدوین لوایحی با اتکا به گزارش‌های مردمی هستند که تحت عنوان گزارش‌ها بررسی شود.»
شهردار تهران درباره نوع تماس‌های مردمی در جلسه دیروز گفت: «شهروندان مشکلات و دغدغه‌های خود در حوزه املاک در طرح، مسائل حمل‌ونقلی، اجرای احکام و آرای ماده ۱۰۰ و... را مطرح کردند که موضوع را برای بررسی بیشتر به معاونان مربوطه ارجاع دادیم.»
حناچی در مورد لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر افزایش ۲۵درصدی نرخ کرایه اتوبوس و مترو که اخیرا به شورای شهر فرستاده شده است، نیز توضیح داد: «60درصد خدمات شرکت واحد اتوبوسرانی در اختیار بخش خصوصی است و ما نمی‌توانیم به‌زور بگوییم که افزایش قیمت نداشته باشید؛ آن هم در شرایطی که همه خدمات افزایش قیمت داشته است، اما اینکه افزایش چقدر باشد، قانون اعلام کرده که این موضوع باید در شورای شهر بررسی شود و تعرفه‌ها بعد از تصویب نیز مسیر فرمانداری را طی می‌کنند. اما دقت داشته باشید که وقتی همه هزینه‌ها زیاد می‌شود و ما هم منابعی برای ارائه یارانه بیشتر به بخش خصوصی نداریم، نمی‌توانیم اجازه دهیم که فاصله‌های ایجاد شده، بیشتر شود. ما در شهرداری تهران محلی برای ارائه کمک بیشتر نداریم و تلاش‌مان این است که فاصله بین دخل و خرج ناوگان عمیق نشود.»
حناچی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت یارانه حمل‌ونقل را پرداخت کرده یا نه، افزود: «در این چندماهه اخیر چیزی دریافت نکردیم، اما دولت معمولا چندسال یک‌بار یارانه خود را می‌پردازد، ولی همواره دولت عقب‌تر از شهرداری‌هاست.»
به گزارش همشهری، این ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با شهردار تهران در قالب تقویت مکانیسم‌های ارتباطی مردم با مدیران ارشد صورت گرفت. در این میان مشکلاتی در ارتباط‌گیری برخی از شهروندان رخ داد که بیشتر به مشغول بودن خط ارتباط پیدا می‌کرد. برخی نیز گلایه کردند که چرا کارمندان شهرداری از این فرصت برای بیان مشکلات خود استفاده کردند و آنها می‌توانستند در جلسه‌ای و زمانی دیگر موضوعات مربوطه را مطرح کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید