• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 16 مهر 1399
کد مطلب : 112510
+
-

پنجره بسته شد

بررسی همه نقل و انتقالات مهم باشگاه‌های بزرگ اروپایی

پنجره نقل و انتقالاتی بیشتر لیگ‌های اروپایی ساعت 1:30بامداد دوشنبه به پایان رسید و تنها لیگ برتر پرتغال تا کمتر از 20روز دیگر پنجره قانونی‌اش باز است. در آخرین روز نقل و انتقالات اتفاقاتی رخ داد که مهم‌ترین آن جدا از انتقال آزاد کاوانی به منچستر که یک اتفاق قابل پیش‌بینی اما انتقالی مهم بود، آزاد کردن رقم بند فسخ قرارداد توماس پارتی از اتلتیکو مادرید توسط آرسنال بود که احتمالا این کار رابطه بین دو باشگاه را تیره خواهد کرد. آرسنال بدون اطلاع باشگاه اسپانیایی اقدام به این کار کرد و در آخرین لحظات مهلت قانونی دست دیه گو سیمئونه را در انتخاب ترکیب بست. سرمربی آرژانتینی می‌خواست توریرا، هافبک دفاعی اروگوئه‌ای آرسنال را که همین پریشب قرضی و با بند خرید اختیاری 21میلیونی به خدمت گرفت، در کنار توماس پارتی در پست هافبک دفاعی بازی بدهد و حالا باید از همان کوکه در این پست استفاده کند یا تغییر سیستم بدهد. دستمزد پارتی در آرسنال هفته‌ای 250هزار پوند و قراردادش چهارساله با آپشن یک سال اضافه خواهد بود.

اسپانیا
به خاطر کرونا و زیان مالی ناشی از ورزشگاه‌های خالی باشگاه‌ها نقل و انتقالات پرسروصدا کم بود. رئال که برای نخستین بار در 40سال گذشته غیراز 2 پنجره نقل و انتقالاتی که از خرید محروم بود، هیچ خریدی انجام نداد و حدود 200میلیون یورو هم بازیکن فروخت و ستاره‌هایی مثل بیل و خامس و اشرف را به‌راحتی از دست داد و تنها به بازگشت 3 بازیکن قرضی به نام‌های لونین، اودگارد و اودریوسولا رضایت داد. بارسلونا هم نتوانست بازیکنان مدنظر رونالد کومان را جذب کند اما در عوض مسی را راضی کرد یک فصل دیگر بماند. تنها «دست» مدافع راست آمریکایی آژاکس برای کومان خریده شد و ممفیس و واینالدوم و اریک گارسیا در 3 پست مهاجم نوک، هافبک مرکزی و دفاع وسط جذب نشدند. بارسا با مدیریت عجیب بارتومئو تعدادی از ستاره‌های خود را به ثمن بخس یا رایگان از دست داد؛ بازیکنانی مثل ویدال، سوارس، رافینیا و...

رئال مادرید
ورودی:
لونین، اودریوسولا، اودگارد (بازگشت از قرضی)
خروجی: بیل (تاتنهام قرضی)، خامس (اورتون)، مایورال (رم)، اشرف (اینتر)، رگیلون (تاتنهام)، کوبو (قرضی به ویارئال)، رینیر (قرضی به دورتموند)، سبایوس (قرضی به آرسنال) و...

بارسلونا:
ورودی:
پیانیچ (یوونتوس، معاوضه با آرتور ملو)، سرجینیو دست (آژاکس)، کوتینیو (بازگشت از قرضی)
خروجی: ویدال (اینتر)، راکیتیچ (سویا)، سمدو (ولوز)، آردا (پایان قرارداد)، آرتور (یوونتوس)، سوارس (اتلتیکو)، کوکورلا (ختافه)

لیگ برتر
پنجره لیگ برتر از همه شلوغ‌تر بود. چلسی زخم خورده از محرومیت در 2 پنجره نقل و انتقالاتی بیشترین و گران‌ترین خریدها را انجام داد و البته گران‌ترین خریدهای فصل به‌خاطر کرونا تخفیف خورده بود و از سقف 80میلیون یورو عبور نکرد. منچستر با یک شکست خردکننده 6 بر یک  طول کشید تا بفهمد نیاز به خرید دارد و خریدهای لحظه آخری انجام دهد. تاتنهام هم با مورینیو که شهوت خرید بازیکن دارد گویی خودش از معاملات بازیکنان درصد می‌برد، خرید و فروش زیادی در تاتنهام داشت و استون ویلا و اورتون منطقی‌ترین خریدها را داشتند و ترکیب خود را تقویت کردند.

چلسی
ورودی:
ورنر (لایپزیش)، حکیم زیاش (آژاکس)، سار (نیس)، بن چیلول (لستر)، تیاگو سیلوا (پاری سن ژرمن)، ادوارد مندی (رن)، کای هاورتز (لورکوزن)
خروجی: پدرو (رم)، بارکلی (قرضی به استون ویلا)، ویلیان (آرسنال)، باتشوایی (قرضی به کریستال پالاس)، باکایوکو (قرضی به ناپولی)، لوفتوس چیک (قرضی به فولام)

آرسنال
ورودی:
پارتی (اتلتیکو)، گابریل ماگالاش (لیل)، پابلو ماری (فلامنگو)، سدریک سوارش (ساوتهمپتون)، سبایوس (رئال)
خروجی: میخیتاریان (رم)، امیلیانو مارتینس (استون ویلا)، گندوزی (قرضی به هرتا برلین) و توریرا (قرضی به اتلتیکو)

لیورپول
ورودی:
ژوتا (ولوز)، تیاگو آلکانتارا (بایرن)، سیمیکاس (المپیاکوس)
خروجی: لووزن (زنیت)، لالانا (برایتون)، کاریوس (یونیون برلین)

منچستریونایتد
ورودی:
فان دبیک (آژاکس)، کاوانی (پاری سن ژرمن)، ایگالو (شانگهای)، الکس تلس (پورتو)
خروجی: الکسیس سانچس (اینتر)، آندرس پریرا (لاتزیو قرضی)، دالوت (میلان قرضی)، اسمالینگ (رم قرضی)

منچسترسیتی
ورودی:
روبن دیاز (بنفیکا)، فران تورس (والنسیا)، آکه (بورنموث)، پابلو مورنو (یوونتوس)
خروجی: سانه (بایرن)، داوید سیلوا (سوسیداد)، اوتامندی (بنفیکا)، آنجلینو (لایپزیش)، براوو (آزاد)

تاتنهام
ورودی:
هویبیرگ (ساوت‌همپتون)، جو هارت (برنلی)، دوهرتی (ولوز)، رگیلون (رئال)، کارلوس وینیسیوس (بنفیکا قرضی) و بیل (رئال قرضی)
خروجی: فرتونگن (بنفیکا)، فویث (قرضی به ویارئال) و یک‌سری بازیکن گمنام که عمدتا آزاد شدند

بوندس‌لیگا
در آلمان بایرن مونیخ چند بازیکن خوب از دست داد؛ ازجمله تیاگو که خیلی به آنها در لیگ قهرمانان کمک کرد و خاوی مارتینس که برای دومین بار عامل قهرمانی سوپرجام اروپا بود. آنها نتوانستند به روال سال‌های قبل خوب‌های بوندس‌لیگا را جارو کنند و بازیکنانی مثل هاورتس یا ورنر را از دست دادند اما در روز آخر بایرن موفق شد چند ورودی مفید داشته باشد. دورتموند هم که باز سراغ قرض گرفتن جوان‌های آینده‌دار از تیم‌های بزرگ رفت تا عنوان نایب قهرمانی این فصل را هم بتواند تضمین کند. دورتموند این بازیکنان را به خدمت گرفت ورودی: مونیر (پاری سن ژرمن)، رینیر (قرضی از رئال)، جود بلینگام (بیرمنگام).

بایرن مونیخ
ورودی:
سانه (منچسترسیتی)، داگلاس کاستا (قرضی از یوونتوس)، چوپوموتینگ (پاری سن ژرمن)
خروجی: تیاگو (لیورپول)، کوتینیو (پایان قرارداد قرضی)، پریشیچ و اودریوسولا (پایان قرارداد قرضی و بازگشت به اینتر و رئال)، خاوی مارتینس (بیلبائو)

ایتالیا
در ایتالیا هم برخلاف رفت‌وآمدهای زیاد و پرسروصدا و پرهزینه 2فصل اخیر، اتفاق زیادی رخ نداد و در حد جابه‌جایی‌های غول‌آسا نبود.

یوونتوس
ورودی:
آرتور ملو (بارسلونا)، واتسون مک کنی (شالکه)، موراتا (آتلتیکو قرضی)
خروجی: ایگواین و ماتوییدی (انتقال آزاد به اینتر مایامی، تیم دیوید بکام)، داگلاس کاستا (قرضی به بایرن)، پیانیچ (بارسا)

اینتر
ورودی:
ویدال (بارسلونا)، کولاروف (رم)، اشرف (رئال)، قرارداد قرضی بارلا و الکسیس و سنسی هم قطعی شد
خروجی: گودین (کالیاری)، ایکاردی (قطعی به پاری سن ژرمن)

میلان
براهیم دیاس از رئال قرضی گرفته شد و قرارداد زلاتان و ربیچ هم تمدید شد و غیراز سوسو خروجی خاصی هم نداشتند.

فرانسه
لیون با بارسلونا و آرسنال مبارزه کرد و موفق شد 2 ستاره خودش یعنی ممفیس دیپای و حسام عوار را نگه دارد. پاری‌سن ژرمن مثل سابق ریخت و پاش نکرد و به‌خاطر فیرپلی مالی نتوانست بازیکن زیادی بخرد و بیشتر به‌صورت قرضی وارد بازار شد. آنها احتمالا فصل آینده امباپه را به رئال خواهند فروخت. آنها موفق شدند با ایکاردی قرارداد قطعی ببندند، رافینیا و مویزه کین را از بارسا و اورتون قرض گرفتند و الساندرو فلورنتزی هم از رم قرض گرفته شد. این بازیکن در والنسیا بازی می‌کرد. خروجی ها: مونیر (دورتموند)، تیاگو سیلوا (چلسی)، چوپوموتینگ (بایرن)، کاوانی (منچستر).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید