• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11249
+
-

جزئیات قیمت جدید بیمه شخص ثالث

جزئیات قیمت جدید بیمه شخص ثالث

بیمه مرکزی به‌دنبال افزایش 10درصدی نرخ دیه از سوی رئیس قوه قضاییه، حق بیمه پایه برای این رشته نسبت به سال گذشته را 10درصد افزایش داد. 
به گزارش همشهری، این افزایش نرخ حق‌بیمه شخص ثالث خودروها و سایر وسایل نقلیه بدون احتساب 9درصد مالیات بر ارزش‌افزوده بوده و براساس اعلام بیمه مرکزی افزایش حق بیمه صورت گرفته به‌دلیل تعیین خسارت ۳میلیارد و ۸۰ میلیون ریالی تعهدات بدنی (دیه) و ۷۷ میلیون ریالی تعهدات مالی بوده است. نکته مهم اینکه افزایش حق‌بیمه پایه شخص‌ثالث بر مبنای دیه سال1397 مشمول بیمه‌‌نامه‌های فعلی نمی‌شود و نیازی به دریافت الحاقیه نخواهد بود؛ چرا که براساس قانون جدید بیمه شخص‌ثالث خسارت ناشی از جبران کسری پوشش بیمه‌نامه به افزایش مبلغ ریالی دیه برعهده صندوق تأمین خسارت بدنی است و تنها در زمان تمدید بیمه‌نامه، حق‌بیمه با نرخ جدید دریافت خواهد شد.

مبلغ حق‌بیمه برای وسایل نقلیه‌سواری با کاربری آژانس، تاکسی، کرایه و مسافرکش درون‌شهری، ۱۰ درصد و سواری‌تاکسی و مسافرکش شخصی برون‌شهری، ۲۰ درصد بیشتر از حق‌بیمه وسایل نقلیه سواری مشابه تعیین شده است. همچنین به وسایل نقلیه عمومی شهری حمل مسافر با ظرفیت بیش از 6نفر ۵۰‌درصد تخفیف تعلق گرفته است. در توضیحات منتشر شده درباره این جداول نیز آمده است که تعرفه حق بیمه آمبولانس، وسایل نقلیه ویژه حمل خون، حمل وسایل رادیولوژی و آتش‌نشانی با توجه به‌نوع و ظرفیت آنها براساس تعرفه وسایل نقلیه مشابه محاسبه خواهد شد. نحوه اعمال سایر انواع تخفیف‌ها و اضافه نرخ‌های حق بیمه این پوشش نیز تابع ضوابط مندرج در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص‌ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و با رعایت بخشنامه نهم اسفندماه ۱۳۹۶ بیمه مرکزی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید