• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 16 مهر 1399
کد مطلب : 112488
+
-

معلم خصوصی مجازی از تهران تا آبادان

نتیجه جست‌وجوی عبارت «معلم خصوصی» در اینستاگرام، بالا آمدن صدها صفحه از معلمانی است که در معرفی خود نوشته‌اند معلم خصوصی پایه اول، معلم خصوصی درس ریاضی، معلم خصوصی در مرکز استان، معلم خصوصی مجازی، معلم خصوصی حضوری، معلم کنکور، مربی آموزش الفبا، ریاضیات ابتدایی وده‌ها نمونه مانند اینها. صفحاتی که مخاطبان پرشماری دارد و صدها نفر زیر عکس‌ها و ویدئوهای یک دقیقه‌ای که معلمان از روش تدریس خود ضبط و منتشر کرده‌اند، خواهان قیمت کلاس‌ها شده‌اند. عمر برخی از این صفحات به یک ماه هم نمی‌رسد.
پریسا هنرجو امسال یک پسر کلاس‌چهارمی دارد که برایش از همین صفحات معلم خصوصی گرفته تا در کنار آموزش مجازی، معلم در برخی دروس به او کمک کند. او می‌گوید که فرزندش در برخی درس‌های سال گذشته مشکل داشته و معلم مدرسه پیشنهاد داده برای اینکه در پایه جدید دچار مشکل نشود، برای او معلم خصوصی بگیرد؛ «هر جلسه 30دقیقه‌ای مجازی 120هزار تومن می‌شود که شامل 2 درس علوم و ریاضی سال سوم است. من خودم متوجه شده بودم که پسرم درس‌های پایانی سال گذشته را به واسطه شیوع کرونا و بسته شدن مدارس خوب یاد نگرفته و معلم با ارفاق نمره داده. اتفاقی که برای بیشتر دانش‌آموزان رخ داد. اما معلم امسالش بعد از ارزیابی اولیه این نکته را به من و اغلب مادران دیگر گفت که حتما معلم خصوصی بگیرید. خبر ندارم آنها چه تصمیمی برای فرزندشان گرفتند، فقط می‌دانم که برای دانش‌آموزان در مدارس دیگر هم این اتفاق زیاد افتاده و معلمان، همکاران دیگرشان در مدرسه را برای آموزش خصوصی معرفی کرده‌اند.»
معلمان خصوصی مجازی این قابلیت را دارند که برای دانش‌آموزان در شهرهای دیگر هم تدریس داشته باشند و همین باعث شده که تعداد و تنوع این گروه نسبت به معلمان خصوصی-حضوری بیشتر باشد؛ مثلا فتانه. نون، معلم پایه اول که بیشترین دنبال‌کننده را در اینستاگرام دارد، می‌گوید که تعداد شاگردان خصوصی‌اش به 10 نفر در روز رسیده؛ «تقاضا برای معلم خصوصی در پایه اول خیلی زیاد است، من چون فرصت ندارم به درخواست‌های دیگر جواب ندادم وگرنه می‌توانستم تا 50 شاگرد هم داشته باشم. روش تدریس من با بازی و شعر است و همین باعث شد که والدین زیادی برای آموزش خصوصی به من مراجعه کنند.» او تا ظهر معلم مجازی دانش‌آموزان مدرسه دولتی در کاشان است و عصرها خصوصی درس می‌دهد، از اصفهان تا شیراز و تهران و رشت و آبادان.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید