• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 15 مهر 1399
کد مطلب : 112338
+
-

100 ثانیه خبر

  داوطلب شدن هکرهای آمریکایی برای محافظت از انتخابات
هکرها از سرتاسر ایالات‌متحده برای کمک به امنیت انتخابات یا مقابله با هرگونه حمله‌ای که می‌تواند روند کاری را مختل کند، به‌صورت داوطلبانه ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلستان بارها و به‌صورت آشکارا، هکرهای روس را مقصر عملیات مختلف و حملات سایبری دانسته‌اند و هدف بسیاری از این حمله‌ها را تحت‌تأثیر قرار دادن رأی‌دهندگان و ایجاد اختلاف در رسانه‌های اجتماعی می‌دانند؛ اتهامی که روسیه بارها آن را رد کرده است.

  به‌روزرسانی به مناسبت چهلمین سالگرد
موتورسیکلت قاره‌پیمای سری R/GS شرکت ب‌ام‌و، به مناسبت چهلمین سالگرد خود، یک‌سری به‌روزرسانی الکترونیکی با فناوری پیشرفته دریافت که آن را به یک موتورسیکلت کاملا مجهز تبدیل کرده است. به گزارش وب‌سایت نیو اطلس، به‌غیر از یک تغییر فیزیکی، تمامی به‌روزرسانی‌ها در این موتورسیکلت 1254‌سی‌سی، الکترونیک بوده که داشتن بسیاری از آنها نیز اختیاری است. تنظیمات شخصی یکی از مهم‌ترین این به‌روزرسانی‌ها محسوب می‌شود که مالک موتورسیکلت می‌تواند، تنظیمات دلخواه خود را روی آن پیاده‌سازی کند.

  روبات پیش‌خدمت ژاپنی
روبات جدید شرکت ژاپنی سافت‌بنک به‌عنوان یک پیشخدمت می‌تواند خیلی زود در رستوران‌ها مشغول به‌کار شود. به گزارش رویترز، شرکت سافت‌بنک هم‌اکنون در حال انجام آزمایش‌های نهایی روی یک روبات ارائه سرویس غذایی است. این روبات که نامش Servi است، طبقات مختلفی دارد که می‌تواند برای ارائه غذا به مشتریان مورد استفاده قرار بگیرد. بدین‌ترتیب هم می‌توان فاصله اجتماعی را در دوران همه‌گیری رعایت کرد و هم کمبود نیروی خدماتی جبران می‌شود.

  نیاز به پیشرفت
پس از لغو 2عملیات پرتاب موشک اسپیس‌ایکس در یک هفته، ایلان ماسک، مالک و مدیر این استارتاپ گفت که آنها به پیشرفت نیاز دارند. به گزارش اسپیس، نخستین مأموریت روز پنجشنبه حین شمارش معکوس لغو شد. دومین مأموریت نیز روز جمعه گذشته در فاصله 2ثانیه مانده به پرتاب تعطیل شد. هنوز دلیل خاصی برای به‌هم خوردن برنامه پرتاب از سوی شرکت ارائه نشده است، اما برخی شرایط جوی را دلیل لغو این برنامه‌ها اعلام کرده‌اند. با این حال ایلان ماسک در یک پیام توییتری در این خصوص نوشت: «نیازمند پیشرفت هستیم تا بتوانیم سال آینده 48موشک به فضا پرتاب کنیم.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید