• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 12 مهر 1399
کد مطلب : 111998
+
-

گعده مسی و رونالدو

2 ابرستاره رو به پایان دنیای فوتبال با هم در یک گروه افتاده‌اند

گعده مسی و رونالدو


درحالی‌که مجله فرانس فوتبال از اعلام برنده توپ طلای فوتبال اروپا به‌خاطر کرونا انصراف داده، یوفا بهترین بازیکنان و مربی سال را انتخاب کرد و این بدشانسی لواندوفسکی بود که غیر از جایزه بهترین بازیکن یوفا نتوانست برای نخستین‌بار توپ طلا را هم به‌دست آورد. 80مربی(شامل 32مربی حاضر در مرحله گروهی فصل 2019/20 لیگ قهرمانان اروپا و 48مربی حاضر در مرحله گروهی فصل 2019/20 لیگ اروپا)، در کنار 55خبرنگار، بهترین بازیکن فصل گذشته اروپا را انتخاب کردند که لواندوفسکی با اقتدار و فاصله 367امتیازی نسبت به دی بروین که دوم شد(437مقابل 90امتیاز) بازیکن سال شد. مسی در بدترین سال فوتبالی‌اش با 53امتیاز مشترکا با نیمار در رده چهارم ایستاد و رونالدو با 25امتیاز دهم شد. همه جایزه‌ها به بایرن مونیخ رسید غیر از دی بروین که بهترین هافبک سال شد. لواندوفسکی بهترین بازیکن و بهترین مهاجم، نویر بهترین دروازه‌بان، فلیک بهترین سرمربی، دروگبا برنده جایزه ویژه و از همه عجیب‌تر جایزه بهترین مدافع سال بود که به کیمیش رسید، بازیکن بایرن مونیخ که در تمام طول فصل به جای دفاع راست، در پست هافبک دفاعی به میدان رفته بود. قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا هم انجام شد که مثل همیشه گروه مرگ و گروه آب خوردن داشتیم. طبق معمول منچسترسیتی قرعه آسان را برداشت.



گروه A : بایرن مونیخ، اتلتیکو مادرید، سالزبورگ و لوکوموتیو مسکو
گروه B: رئال مادرید، شاختار دونتسک، اینتر و بورسیا مونشن گلادباخ
گروه C: پورتو، منچسترسیتی، المپیاکوس و المپیک مارسی
گروه D: لیورپول، آژاکس، آتالانتا و میتیولن
گروه E: سویا، چلسی، کراسنودار و رِن
گروه F: زنیت، بورسیا دورتموند، لاتزیو و کلوب بروژ
گروه G: یوونتوس، بارسلونا، دیناموکیف و فرانس واروژ
گروه H: پاری‌سن‌ژرمن، منچستریونایتد، لایپزیش و استانبول باشاک شهیر
  مدافع عنوان قهرمانی یعنی بایرن مونیخ با اتلتیکو افتاد. اتلتیکو فصل قبل مدافع عنوان قهرمانی (لیورپول) را حذف کرده بود و در سال‌های اخیر یک‌بار هم سابقه حذف بایرن را دارد اما گروه به قدری مناسب است که هر دو صعود خواهند کرد.
  رئال به تیمی خورد که از آن خاطره خوشی ندارد. اینتر از معدود تیم‌های اروپایی است که آمار بهتری در رویارویی‌ها با رئال مادرید دارد؛ 7برد، 6باخت و 2تساوی. اشرف برای نخستین‌بار مقابل رئال بازی می‌کند و یوویچ هم به هر سه حریف رئال در این گروه سابقه گلزنی دارد.
  کراسنودار روسیه و میتیولن دانمارک برای نخستین‌بار در تاریخ خود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه یافته‌اند. خوشحالی هواداران تیم دانمارکی بعد از اعلام قرعه‌ها به ترس تبدیل شد. آنها در گروه مرگ با لیورپول، آژاکس و آتالانتا افتاده‌اند و از همین الان باید خودشان را برای کیسه گل شدن آماده کنند. کراسنودار کمی خوش‌شانس‌تر بود و در گروه سویا، چلسی و رن فرانسه افتاد.
  برای نخستین‌بار مسی و رونالدو در مرحله گروهی با هم روبه‌رو خواهند شد. آنها نخستین‌بار در سالی که رونالدو در منچستر بود و نخستین توپ طلایش را با فتح لیگ قهرمانان به دست آورد در مرحله حذفی به هم خورده بودند (2007/08) که رونالدو رفت و برگشت را یک هیچ برد و صعود کرد. در 2رویارویی بعدی مسی برنده بود؛ یک سال بعد در فینال که بارسا 2 هیچ من یونایتد را برد و یک‌بار در ال کلاسیکوی اروپایی فصل 2010/11 که مسی و یارانش رئال را در مجموع رفت و برگشت 3بر1 شکست دادند. یک زنگ تفریح هم برای این دو فوق ستاره ترتیب داده شده تا مقابل فرانس واروش مجارستان تمرین گلزنی کنند. در رویارویی‌های گذشته در تمام رقابت‌ها مسی 16و رونالدو 10بار برنده بوده‌اند و 9بازی هم با تساوی به پایان رسیده؛ مسی 22گل و رونالدو 19بار به تیم مقابل هم گل زده‌اند.
  سردار آزمون با زنیت هم در قرعه ساده‌ای قرار گرفت. البته قرعه فصل قبل آنها هم ساده بود اما از همان گروه ساده تیم‌های لیون و لایپزیش به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل راه یافتند. طارمی با پورتو هم قرعه نسبتا خوبی داشت و در گروه من سیتی، مارسی و المپیاکوس قرار گرفت که به نظر می‌رسد این تیم شانس دوم صعود از گروه باشد.
  برنامه بازی‌ها
یوفا موافقت کرد که بنا به صلاحدید فدراسیون‌های کشورهای عضو در مسابقات این فصل هر باشگاه از 30درصد ورزشگاه اختصاصی خود برای حضور تماشاگران استفاده کند. البته هواداران تیم‌های میهمان حق حضور در ورزشگاه حریف را ندارند.
مرحله گروهی: ۲۹ و ۳۰ مهر، ۶ و ۷ آبان، ۱۳ و ۱۴ آبان، ۴ و ۵ آذر، ۱۱ و ۱۲ آذر، ۱۸ و ۱۹ آذر
 مرحله یک‌هشتم: ۲۹ و ۳۰ بهمن، ۵ و ۶ اسفند، ۱۹ و ۲۰ اسفند، ۲۶ و ۲۷ اسفند
 مرحله یک‌چهارم: ۱۷ و ۱۸ فروردین، ۲۴ و ۲۵ فروردین
 مرحله نیمه‌نهایی: ۷ و ۸ اردیبهشت، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت
 فینال: ۸ خرداد در استادیوم آتاتورک استانبول.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید