• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 9 مهر 1399
کد مطلب : 111768
+
-

بهره برداری آزادراه شیراز - اصفهان اوایل 1400

پیگیری
بهره برداری آزادراه شیراز - اصفهان اوایل 1400

فاطمه عباسی- روزنامه نگار

آزادراه شیراز ـ اصفهان که در ادامه کریدور آزادراهی شمال به جنوب قرار دارد، دی‌ماه سال ۸۹ کلنگ‌زنی شد و بنا بود طی ۴ سال به بهره‌برداری برسد اما با گذشت ۱۰ سال همچنان ساخت آن به اتمام نرسیده است. بار دیگر تاریخ افتتاح این پروژه اواسط سال‌جاری اعلام شد و حالا طبق آخرین وعده مسئولان قرار است این طرح ملی اوایل سال 1400به بهره‌برداری برسد.
این آزادراه که در 10سال گذشته همواره با مشکل کمبود اعتبار روبه‌رو بوده، درصورت تکمیل و بهره‌برداری، فاصله بین دو شهر تاریخی- توریستی اصفهان و شیراز را 140کیلومتر کوتاه می‌کند. همچنین موجب 1/5ساعت صرفه‌جویی در زمان، کاهش مصرف سوخت به میزان 136میلیون لیتر در سال و تصادفات در مسیر 2استان اصفهان و فارس خواهد شد. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابتدای مرداد امسال از اختصاص هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه ملی خبر داد و عنوان کرد که همه تعهدات دولت برای پرداخت اعتبارات به آزادراه شیراز - اصفهان محقق شده است.
عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز با بیان اینکه پروژه آزادراه شیراز- اصفهان دیگر مشکل تامین اعتبار ندارد، می‌گوید: این پروژه حداقل روی کاغذ هیچ مشکلی در تامین اعتبار ندارد و اخیرا نیز ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت دفاع برای تکمیل این مسیر تخصیص داده شده است که مابقی بودجه نیز از منابع داخلی تامین می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این زمینه به همشهری می‌گوید: آزادراه شیراز-اصفهان به طول حدود ۲۲5کیلومتر در 7قطعه در حال ساخت است که 6قطعه آن تا پایان امسال و قطعه هفتم اوایل سال 1400به بهره‌برداری می‌رسد.
محمود رضایی کوچی می‌افزاید: عملیات ساخت این پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به تخصیص منابع مالی، افزایش ماشین آلات، نیروی انسانی و مشارکت کارخانه‌های سنگ‌شکن و آسفالت، پروژه شتاب گرفته است.
وی عنوان می‌کند: زیرساخت‌های خدماتی آزادراه شیراز - اصفهان ازجمله مجتمع‌های خدماتی- رفاهی شامل جایگاه‌های سوخت، رستوران و فروشگاه و همچنین ایستگاه پلیس و اورژانس متناسب با پیشرفت پروژه، ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد. عوارض عبور از آزادراه نیز بدون توقف خودرو و به شکل الکترونیکی محاسبه و دریافت می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس معتقد است پروژه آزادراه شیراز - اصفهان جزو پروژه‌های اساسی و مهم کشور و مورد تأکید رئیس‌جمهوری، وزارت راه و شهرسازی و مدیریت ارشد استان است و با توجه به اهمیت پروژه و منابع مالی تزریق شده، عزم دولت و مسئولان استان بر اتمام طرح تا پایان فعالیت دولت در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید