• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 مهر 1399
کد مطلب : 111430
+
-

سفر به ناکجا

ویترین
سفر به ناکجا


سفر به ناکجا‌، داستان دختری نوجوان است که بر اثر حادثه‌ای می‌میرد و به جهانی دیگر می‌رود، اما با مرگ، پرونده زندگی او بسته نمی‌شود و در آن جهان دیگر، اتفاقات غریبی انتظار او را می‌کشد؛ از ملاقات با مادربزرگش تا عاشق شدن و برقراری تماس با خانواده‌اش در این دنیا.
گبریل زوین، نویسنده‌ رمان «سفر به ناکجا» تجربه‌های زیستی متنوعی داشت و در دل چند فرهنگ، رشد کرد. همین‌ها باعث شد که خیلی زود احساس کند باید دست به قلم ببرد و از آنچه زندگی کرده است، بنویسد. بدین‌ترتیب، این نویسنده‌ آمریکایی که فرزند پدری روس‌تبار و مادری کره‌ای است، نوشتن را از 14سالگی آغاز کرد، اما فقط به نوشتنی دِلی و احساسی بسنده نکرد و در سال2000 از دانشگاه هاروارد در رشته‌ ادبیات آمریکایی فارغ‌التحصیل شد.
اولین محصول آموخته‌ها و تجربه‌های او رمانی شد به نام «سفر به ناکجا» که سال2005 منتشر شد و ناگهان از نویسنده‌ای آینده‌دار و خوش‌قریحه رونمایی کرد. این کتاب، جوایز بُردِرز اریجینال وُیسِز، برانزنر لافتی، اولمر اونکه و مدال ساکورا برای کتاب دبیرستان را به دست آورد و به بیش از 20زبان دنیا ترجمه شد. همچنین نامزد دریافت جوایز لینکلن، کوئل و چند جایزه‌ معتبر دیگر شد. علاوه بر آن، مورد استقبال منتقدان ادبی و خوانندگان حرفه‌ای قرار گرفت. چنان‌که هفته‌نامه نقد کتاب نشریه‌ نیویورک تایمز درباره آن نوشت: «هر از چند گاهی فرصت آشنایی با چنین کتابی دست می‌دهد که طرح و ایده‌ای بسیار تازه و جذاب دارد و گویی طبقه‌ خاص خودش را خلق می‌کند.» مجله پابلیشرز ویکلی نیز درباره این رمان عنوان کرد: «کتابی مسحورکننده. زوین در نخستین رمانی که نوشته از قوانین فیزیک و زیست‌شناسی سرپیچی می‌کند تا با ظرافت بسیار، جهانی خیالی بیافریند.»
«سفر به ناکجا» در ۲۷۲ صفحه با بهای ۴۰هزار تومان از سوی نشر خزه منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید