• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مهر 1399
کد مطلب : 111338
+
-

نقاشی روی پارچه

هنر در خانه
نقاشی روی پارچه

نقاشی و ترکیب رنگ‌ها بر ایجاد آرامش روانی تأثیر فراوانی دارد. یکی از هنرهای خانگی که به واسطه آن می‌توان علاوه بر خلق یک اثر زیبا به درآمدزایی هم رسید نقاشی روی پارچه است. 
«شیرین رسولی» کارآفرین محله هاشمی ‌با اشاره به این موضوع آشنایی با این هنر را به مزون‌داران و طراحان لباس و افرادی که در کار تهیه جهیزیه و روتختی و سرویس آشپزخانه هستند، توصیه می‌کند. این بانوی کارآفرین در این بخش نقاشی روی پارچه را آموزش می‌دهد. 

 ابزار لازم 
رنگ سفید، پودر صدفی، رنگ‌های اکرلیک، قلم موی 3 صفر، قلم موی شماره یک، چسب DM5، پالت رنگ تخم‌مرغی، آب، رنگ‌های پفکی، پارچه تترون و‌ترگال، کارگاه گلدوزی، مداد، طرح مورد نیاز و اتوی لباس. 

 نحوه کار 
ابتدا دو سوم رنگ را بردارید و با یک واحد چسب دی‌ام پنج و کمی‌ آب رقیق کنید. طوری که از ماست کمی رقیق‌تر باشد. مرحله بعد انتقال طرح روی پارچه است. در این مرحله کاربن را روی پارچه و پارچه را داخل کارگاه گلدوزی قرار دهید و شروع کنید رنگ سفید را روی پارچه بزنید. رنگ بعدی را روی رنگ سفید از طرفی که نور می‌تابد محو کنید. پس از خشک شدن رنگ‌ها برای پختگی و اثبات رنگ‌ها روی پارچه از پشت کار آن را اتو می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید