• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 3 مهر 1399
کد مطلب : 111167
+
-

کیوسک


  روزنامه یو‌اس‌ای ‌تودی در گزارشی به مرور وقایعی پرداخته که سال2020 را برای مردم آمریکا به یک کابوس تبدیل کرده است.
 به نوشته این روزنامه، کرونا، توفان‌های سهمگین دریایی، آتش‌سوزی جنگل‌های غرب آمریکا و فضای سیاسی حاکم بر جامعه، زندگی آمریکایی‌ها را تیره و تار کرده است. ویروس کرونا جان بیش از 200هزار نفر را در آمریکا گرفته است تا به یک بحران بی سابقه در این کشور تبدیل شود. همزمان بیش از 2میلیون هکتار در غرب  سوخته است. شهرهای ساحلی مناطق مختلف جنوب شرق آمریکا نیز طی سال‌جاری بارها در اثر توفان‌های سهمگین به‌شدت تخریب شده‌اند. فارغ از این‌ها‌، شکاف اجتماعی ایجاد شده میان مردم بر سر مسائل نژادی به بلای جان آنها تبدیل شده است؛ وضعیتی که در رقابت‌های انتخاباتی نیز به‌شدت جامعه را دوپاره کرده است.

 
روزنامه گاردین چاپ لندن به انعکاس سخنان بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، درباره محدودیت‌های جدید اعلام شده از سوی دولت برای مهار ویروس کرونا پرداخته است. جانسون در نطق تلویزیونی از مردم انگلیس خواست یا محدودیت‌ها را بپذیرند و پروتکل‌ها را رعایت کنند، یا منتظر تعطیلی‌های گسترده و اجباری برای ماندن در خانه باشند. طبق قوانین جدید، رستوران‌ها و کافه‌ها فقط تا ساعت 10شب مجوز فعالیت دارند. فعالیت‌های ورزشی در سالن‌های سرپوشیده نیز ممنوع اعلام شده است. استفاده از ماسک در اماکن عمومی نیز با سختگیری بیشتری دنبال می‌شود. غیراز این، قانونی که تجمع بیش از 6نفر را ممنوع می‌‌کرد هم اعمال خواهد شد. تاکنون حدود 42هزار نفر در انگلیس قربانی کرونا شده‌اند. آمار روزانه ابتلا نیز به حدود 5هزار نفر رسیده است.


  روزنامه العربی الجدید در گزارش نخست خود بار دیگر به پرونده فروش جنگنده‌های اف35 آمریکایی به امارات و موضع رژیم صهیونیستی در این‌باره پرداخته است. به‌نوشته این روزنامه، احتمال انعقاد قرارداد فروش این جنگنده به ابوظبی پس از سفر بنی‌گانتز، وزیر دفاع اسرائیل به آمریکا تا پایان‌ماه سپتامبر افزایش یافته است. پیش از این نتانیاهو به صراحت با فروش این جنگنده به امارات مخالفت کرده بود. گفته می‌شود ازجمله شروط رژیم صهیونیستی برای این قرارداد، دستیابی به رادارهای نسل جدیدی است که می‌تواند جنگنده اف35 را پیش از نخستین شلیک شناسایی کند. این در حالی است که اصلی‌ترین ویژگی اف35 پنهان ماندن از چشم رادارها عنوان می‌شود. دکترین دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه، مبتنی بر حفظ برتری تسلیحاتی نسبت به کشورهای عربی و همچنین ترکیه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :