• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 1 مهر 1399
کد مطلب : 110950
+
-

ورودی اصلی ایستگاه متروی مهدیه دیروز به‌طور آزمایشی به بهره‌برداری رسید

ایستگاه‌سازی مترو روی ریل شتاب

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه از بهره‌برداری 12ایستگاه مترو تا پایان سال درصورت تامین منابع مالی خبرداد

حمل‌و‌نقل
ایستگاه‌سازی مترو روی ریل شتاب

اوج افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو پایتخت در زمستان به‌ویژه بهمن‌ماه امسال است. دیروز یکی از نخستین گام‌های این روند با بهره‌برداری آزمایشی از ورودی اصلی ایستگاه مهدیه برداشته شد. به گزارش همشهری، این ایستگاه در تقاطع دو خط 3 و 7 قرار دارد و به‌عبارتی در تقاطع خیابان ولیعصر و مولوی واقع شده است. ایستگاه مهدیه نهمین ایستگاه خط۷ متروی تهران به‌حساب می‌آید که در فاصله 10کیلومتری از منتهی الیه شرقی این خط و در منطقه۱۱ تهران واقع شده است.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به این بهره‌برداری همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس، گفت: «بهره‌برداری آزمایشی ورودی اصلی ایستگاه مهدیه دسترسی شهروندان به خط3 و 7 مترو را راحت‌تر می‌کند.»
علی امام که دیروز ظهر در حاشیه بهره‌برداری آزمایشی از ورودی اصلی ایستگاه مهدیه در خط7 صحبت می‌کرد درباره وعده افتتاح یک ایستگاه در هر‌ماه بیان کرد: «طبق برنامه‌ریزی‌ها و درصورت تامین منابع لازم، 12 ایستگاه در خطوط 3، 6 و 7 تا پایان سال به‌بهره‌برداری می‌رسد. در همین زمینه ایستگاه برج میلاد به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های جدید در یک‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.»
او با اشاره به اینکه ورودی شرقی ایستگاه مهدیه در گذشته به بهره‌برداری رسیده بود،گفت:‌« با بهره‌برداری از ورودی اصلی ایستگاه مهدیه در خط7، جابه‌جایی مسافران در خطوط 3 و 7 افزایش خواهد یافت.» مدیرعامل مترو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «ساخت ایستگاه مهدیه با توجه به اینکه در بافت فرسوده شهری و زیر خیابان‌های پرتردد ولیعصر و مولوی قرار گرفته از نظر اجرا بسیار سخت و پیچیده بود. ضمن اینکه حفر این ایستگاه عمیق به‌دلیل ریزدانگی خاک، شرایط آب‌های زیرزمینی و همچنین بحث‌های تملکی کار دشواری بود که به‌هر‌حال انجام شد. احداث ورودی جنوب غربی و سالن فروش بلیت که از فضاهای اصلی ایستگاه مترو است نیز از این قاعده مستثنی نبود.»
به‌گفته علی امام، ایستگاه مهدیه امکان دسترسی مسافران در محدوده بازار، خیابان مولوی و میدان رازی به شبکه حمل‌ونقل ریلی تهران به‌ویژه خط 3 و 7 را فراهم وجابه‌جایی در خط3 مترو، امکان دستیابی به مراکز پرتعددی مانند میدان راه‌آهن و منیریه را مهیا کرده است.
این مدیر ارشد شهری با اشاره به اینکه ورودی اصلی ایستگاه مهدیه، دسترسی شهروندان به هر دو سکوی خط 3 و 7 را تسهیل می‌کند، تصریح کرد: «پیش از این نیز شهروندان با استفاده از فضای پیش‌بینی شده فروش بلیت در ورودی جنوب شرقی ایستگاه مهدیه امکان دسترسی به سکوی قائم در خط3 و سکوی بسیج در خط7 را داشتند و برای دسترسی به سکوی آزادگان در خط3 و سکوی میدان صنعت در خط7، با استفاده از پله برقی و طی مسیری طولانی به سالن اصلی فروش بلیت مراجعه می‌کردند. با راه‌اندازی این ورودی، 10دستگاه پله برقی ازجمله 8 دستگاه در ورودی و 2دستگاه در بخش دسترسی سالن اصلی و همچنین نخستین پاسگاه خط 7 و فضای فروش بلیت به سمت سکوها نیز به بهره‌برداری می‌‌رسد.»

مشخصات ایستگاه مهدیه
مکان: خیابان ولیعصر تقاطع خیابان مولوی (منتهی‌الیه منطقه11)
50 میلیارد تومان: هزینه اجرای پروژه
20هزار مترمربع: زیربنای ایستگاه
30متر: عمق ایستگاه
30هزار مسافر: جابه‌جایی روزانه
۱۲هزار مترمکعب: میزان حفاری ایستگاه
۵۴۰ تن: میزان آرماتوربندی
۳۱۰۰ مترمکعب: حجم بتن‌ریزی
۱۰دستگاه: تعدادپله‌برقی‌های ایستگاه (شامل ۸ دستگاه در ورودی و ۲ دستگاه در بخش دسترسی سالن اصلی)

این خبر را به اشتراک بگذارید