• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 1 مهر 1399
کد مطلب : 110911
+
-

قهرمان‌ها وارد می‌شوند

پراکنده از بازی‌های یکشنبه فوتبال اروپا

یکشنبه‌شب بازی‌های مهمی در اروپا برگزار شد. 3 مدافع عنوان قهرمانی لیگ‌های مختلف یعنی یووه، رئال و لیورپول در این شب به میدان رفتند که دو تای اول بازی افتتاحیه خود را در لیگ انجام می‌دادند. شاید جالب‌ترین بازی یکشنبه نخستین دیدار یوونتوس در آغاز فصل سری آ بود؛ جالب از این جهت که نخستین تجربه سرمربیگری عمر آندره‌آ پیرلو در یک تیم بزرگسال بود.

   یوونتوس: یوونتوس با مربیگری پیرلو طور دیگری بازی کرد؛ بازیکنان ازجمله کریستیانو رونالدو به ورژن بهتری از خود نسبت به دوران ساری رسیدند؛ کولوسفسکی که جایزه بهترین بازیکن فصل قبل سری آ را برده بود، در نخستین دیدارش برای یوونتوس گل زد، مک‌کنی که نقش رهبری خط میانی را ایفا می‌کند نشان داد که چرا پیرلو این بازیکن آمریکایی را خریده است. حالا می‌ماند جذب یک مهاجم نوک (احتمالا ژکو از رم) و رد کردن خدیرا و داگلاس کاستا. به‌نظر می‌رسد این فصل هم مثل 9فصل اخیر باید منتظر قهرمانی یووه در سری آ باشیم، همان کاری را که پاری‌سن‌ژرمن در فرانسه و بایرن مونیخ در آلمان هر ساله تکرار می‌کنند.

   رئال مادرید: زیدان در شبی که تازه از شر خامس و بیل رها شده بود، نتوانست در صدمین حضور لالیگایی‌اش روی نیمکت رئال به‌عنوان سرمربی تیمش را به پیروزی برساند. مالکیت مطلق توپ و میدان به خلق موقعیت‌های خطرناک تبدیل نشد اما رئال توانست به رکورد 12 فصل پیاپی بدون شکست در نخستین بازی لالیگا برسد (8برد و 4تساوی). آخرین باخت در دیدار افتتاحیه به سال2008برمی‌گردد که 2بریک در ریازور به دپورتیوو لاکرونیا باختند. رئال در 12بازی از 13بار آخری که به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ را آغاز کرده بود، به پیروزی رسیده بود. زیدان در این بازی به 2بازیکن جوان گمنام به نام ماروین پارک و آریباس بازی داد که البته چنگی به دل نزدند. اودگارد هم در ترکیب فیکس بود که او هم نتوانست در نخستین بازی‌اش دل هواداران را به دست‌ آورد اما از همه ضعیف‌تر وینیسیوس بود که پایین‌ترین نمره را گرفت و نزدیک 90دقیقه هم بازی کرد. سرخیو آریباس قبل از اینکه نخستین بازی‌اش را برای کاستیا انجام بدهد برای نخستین‌بار برای تیم اصلی رئال‌ بازی کرد. کریم هم به رکورد 350بازی لالیگایی رسید.
 
  چلسی:
کپا، دروازه‌بان اسپانیایی 80میلیون یورویی و گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ بار دیگر سوتی داد تا سوژه کاربران توییتر شود. او در 2 بازی اول لیگ 2 اشتباه منجر به گل داشت درحالی‌که کل بازیکنان لیگ برتر در این فصل یک اشتباه منجر به گل داشته‌اند. او در بازی چهارشنبه‌شب مقابل بانزلی در جام اتحادیه جایش را به کابایرو می‌دهد اما به‌زودی جانشین کپا از فرانسه از راه می‌رسد. ادوارد مندی، جدیدترین مندی فرانسوی در باشگاه‌های بزرگ خواهد بود؛ بعد از بنژامن مندی مدافع چپ من‌سیتی و فرلان مندی (با تلفظ صحیح ماندی) مدافع چپ رئال مادرید. انتقال مندی چلسی قطعی است، در ازای 20+5میلیون یورو. از زمانی که کپا در سال2018به چلسی پیوسته 19بار از پشت محوطه جریمه گل خورده که بیشتر از هر دروازه‌بان دیگری است. او فصل قبل 43گل دریافت کرد که با توجه به شوت‌های دریافتی نمره‌اش از یک دروازه‌بان معمولی و متوسط هم بدتر است. اگر به‌جای او یک دروازه‌بان متوسط و گمنام درون دروازه چلسی می‌ایستاد، 32.4گل می‌خورد اما کپا 10گل بیشتر خورده است. کپا 2 سیو عالی هم در باخت 2 هیچ به لیورپول داشت که مورد توجه قرار نگرفت. تعداد کل سیوهای او برای این تیم 135بار بوده که با توجه به قیمت خریدش (جدا از حقوق 150هزار پوندی او در هفته) هر سیو مبلغ نزدیک به 600هزار یورو برای این باشگاه آب خورده است. او در 41بازی تنها 10 بار کلین‌شیت کرده است.

   لیورپول: با اینکه مانه قهرمان مدافع عنوان قهرمانی در بازی با چلسی بود و 2 گل زد، اما هواداران این تیم بیشتر به‌خاطر رونمایی از تیاگو آلکانتارا خوشحال شدند. تیاگو که تازه با بایرن قهرمان اروپا شده، از نیمه دوم به بازی آمد و نبض بازی را در دست گرفت. او 75پاس موفق داشت (90.4درصد صحیح) که این رکورد در تاریخ لیگ در یک نیمه توسط یک بازیکن بی‌سابقه است. البته یک پنالتی هم داد که جورجینیو برای اولین‌بار پنالتی‌اش را خراب کرد (8بار گل کرده بود) و آلیسون هم اولین‌بار در لیورپول پنالتی گرفت.

   تاتنهام: هنوز رونمایی از گرت بیل صورت نگرفته، تاتنهام ترکاند! زوج هری کین و سون کار هر 5گل این تیم مقابل ساوتهمپتون را 2نفری انجام دادند. کین برای دومین‌بار در یک بازی لیگ برتر روی 5گل تأثیر مستقیم دارد، نخستین بار برابر لسترسیتی در سال 2017؛ این نخستین‌بار در تاریخ لیگ است که هر 4گل یک بازیکن روی پاس گل‌های یک بازیکن به ثمر رسید (4گل از سون و یک گل و 4پاس‌گل از کین). کین به ششمین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس پس از دنیس برکمپ 1999، آنتونیو ریس 2006، فابرگاس 2009، امانوئل آدبایور 2012و سانتی کازورلا 2013تبدیل شد که در یک بازی 4پاس گل به ثبت می‌رساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید