• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 1 مهر 1399
کد مطلب : 110907
+
-

نکته بازی

بازی روانی می‌کنی استاد؟
این گراهام پاتر هم قشنگ علیرضا جهانبخش را سر کار گذاشته است. بنده‌خدا علیرضا هر کاری می‌کند و هر طوری تریپ جنگجوی تسلیم‌ناپذیر را برمی‌دارد، انگار قرار نیست اتفاق خاصی رخ بدهد. جهانبخش در بازی جام اتحادیه با پورتموث یک گل بسیار زیبا زد تا خود پاتر در چند نوبت از او تمجید کند. آقای سرمربی حتی تاکید کرد: «علیرضا بیش از اینها می‌تواند به ما کمک کند.» به این ترتیب به نظر می‌رسید در بازی با نیوکاسل در لیگ برتر فرصت بیشتری برای هنرنمایی در اختیار ستاره ایرانی قرار بگیرد، اما در جریان پیروزی 3 بر صفر برایتون، جهانبخش در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم به میدان فرستاده شد. آقا داستان چیست؟ دوربین مخفی است؟ ما که بریدیم، اما کاش جهانبخش پرحوصله‌تر باشد و به مبارزه ادامه بدهد. غرها را ما می‌زنیم؛ تو فقط بجنگ!

بیایید کمتر داد و بیداد کنیم
به کنفدراسیون فوتبال آسیا هزار عیب و اشکال وارد است، اما گاهی هم ما در تحلیل اتفاقات دچار زیاده‌روی می‌شویم. به عنوان مثال مقاومت کنفدراسیون در مقابل درخواست الهلال عربستان برای تعویق بازی با شهرخودرو قابل‌توجه بود. صد البته آنها گزینه دیگری غیر از برگزاری بازی نداشتند، اما محکم ایستادند و نهایتا تیم کرونازده عربستانی را ناچار کردند با 14 بازیکن به مصاف شهرخودرو برود. این مسئله عربستانی‌ها را خیلی عصبانی کرد. این در حالی است که از شروع مسابقات، مدام شاهد اعتراضات شدید نمایندگان ایران به نوع میزبانی قطر و تصمیمات کنفدراسیون بودیم. مثلا در حالی قطر به جانبداری از تیم‌های عربستانی متهم می‌شد که می‌دانیم این دو کشور اصلا رابطه خوبی ندارند. در این مدت هر تیم ایرانی هم که تقاضا داد، هتلش را راحت عوض کردند. کلا کاش کمی کمتر جیغ و داد کنیم.

فرزند بهتری برای جنوب باش!
خدا بخواهد بالاخره مدیران صنعت نفت آبادان هم یادشان آمد یک تیم در لیگ برتر دارند و بعد از جدایی 10 بازیکن، لااقل یک سرمربی برای آن انتخاب کردند. به این ترتیب، سیروس پورموسوی ماموریت دشوار هدایت این تیم در لیگ بیستم را بر عهده گرفت؛ مجموعه‌ای بحران‌زده با مشکلات مالی همیشگی که حالا نیمی از قوای خود را هم از دست داده است. بعد از این انتخاب، یاد جوگیری تاریخی پورموسوی افتادیم؛ جایی که او به عنوان سرمربی پارس جنوبی جم انتخاب شد و بعد از پیروزی برابر شهرخودرو با لحنی حماسی گفت: «به عنوان فرزند خطه جنوب، وظیفه‌ام بود به پارس کمک کنم.» آقا، دم شما هم گرم، اما پارس جنوبی آخرش افتاد و کاری هم از دست جنابعالی بر نیامد. این دفعه سعی کن فرزند بهتری برای جنوب باشی! صنعت نفت واقعا حیف است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید