• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 1 مهر 1399
کد مطلب : 110903
+
-

100ثانیه خبر

100ثانیه خبر


     معرفی کشنده جدید هیدروژن‌سوز مرسدس
دایملر تراک به‌طور رسمی نسل جدید کشنده‌های خود با نام GenH2را معرفی کرد. به نقل از فیوچر کار، این کشنده که براساس کشنده آکتروس مرسدس بنز ساخته شده است با داشتن یک مخزن 80کیلوگرمی هیدروژن، تا هزار کیلومتر می‌تواند راه برود. شرکت مرسدس با استفاده از هیدروژن مایع به جای هیدروژن گاز، میزان چگالی انرژی را بالاتر برده و وزن مخزن‌ را کاهش داده است.

      بازگشت ناظران انسانی به یوتیوب
شرکت گوگل تصمیم گرفته است با توجه به شیوع ویروس کرونا برای بازبینی محتوای یوتیوب بار دیگر از ناظران انسانی کمک بگیرد، زیرا هوش مصنوعی درصد خطای بالایی داشته است. به گزارش دیجیتال ترندز، یوتیوب اواخر‌ ماه آگوست اعلام کرد در 3ماه قبل 11میلیون و 400هزار ویدئو را به‌دلیل نقض قوانین، از صفحه خود حذف کرده است. این بالاترین آمار پاک کردن ویدئو از یوتیوب در بازه‌ای ۳ ماهه بوده و علت آن نیز اتکای بیشتر به هوش مصنوعی عنوان شده است.

      رایانه 60گرمی علی بابا
شرکت «علی بابا» از کوچک‌ترین رایانه ابری شخصی جهان رونمایی کرد. این رایانه با نام «Wuying» 60گرم وزن دارد و ابعادش تقریبا به اندازه یک کف دست است، اما سیستم فوق‌العاده قدرتمندی به‌حساب می‌آید. به گزارش زد دی نت، این رایانه، پردازنده ندارد اما با استفاده از منابع ابری داخلی می‌تواند برای کارهای متعددی ازجمله ویرایش ویدئو مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه این سیستم، می‌تواند به هر نمایشگری متصل شود.

      یک قاضی، حکم ترامپ را باطل کرد
یک قاضی دادگاه فدرال در ایالت کالیفرنیای آمریکا دستور اجرایی ممنوعیت دانلود اپ چینی «وی‌چت» را لغو کرد. به گزارش رویترز، این قاضی درخصوص رأی خود گفته است که شاکیان سؤالاتی جدی درباره اینکه آیا این دستور، قانون اساسی را نقض می‌کند، مطرح کرده‌اند. علاوه بر آن، چنین ممنوعیتی برای بیش از 19میلیون کاربر روزانه وی‌چت در آمریکا، چالش‌هایی را به‌وجود می‌آورد. همچنین ممنوعیت وضع شده بر تراکنش‌های مالی با وی‌چت در آمریکا را نیز لغو می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید