• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 18 فروردین 1397
کد مطلب : 11087
+
-

فیلم فرهادی به 20کشور جهان فروخته شد

اکران پس از نمایش افتتاحیه کن

سینما
فیلم فرهادی به 20کشور جهان فروخته شد

 آخرین فیلم اصغر فرهادی که هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن را افتتاح می‌کند به بیش از 20کشور فروخته شده است.

«الکساندر ماله‌گی» مدیر کمپانی فرانسوی «ممنتو پیکچرز» که در فیلم‌های «گذشته» و «فروشنده» نیز با فرهادی همکاری داشته و توزیع بین‌المللی فیلم «همه می‌دانند» را نیز بر عهده دارد فیلم جدید فرهادی را بلندپروازانه‌ترین پروژه سینمایی او خواند و گفت: «همه می‌دانند» نه‌تنها یک فیلم جذاب با چندین گره داستانی است بلکه دارای تیم بازیگری فوق‌العاده‌ای با حضور پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم و ریکاردو دارین است. این فیلم آمیزه‌ای از تعلیق و احساس با روایتی قدرتمند است که مطمئنا بیشترین مخاطب را در میان دیگر ساخته‌های فرهادی خواهد داشت.

کمپانی «ممنتو فیلمز» تهیه‌کننده فیلم از تاریخ ۹ می ‌(۱۹اردیبهشت) و یک روز پس از افتتاحیه جشنواره کن، فیلم «همه می‌دانند» را در ۳۵۰سالن سینمای فرانسه اکران می‌کند و کمپانی یونیورسال پیکچرز بین‌الملل نیز فیلم فرهادی را در‌ ماه سپتامبر (شهریور) در اسپانیا اکران خواهد کرد.

این فیلم همچنین تاکنون به کشورهای آلمان، اتریش، ژاپن، چین، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، لهستان، جمهوری چک، آرژانتین، اسلواکی، سوئیس، تایوان، ترکیه، صربستان، روسیه و منطقه بالتیک، کشورهای منطقه اسکاندیناوی و آمریکای لاتین فروخته شده است.

به گزارش ورایتی «همه می‌دانند» دومین فیلم اسپانیایی زبانی است که در افتتاحیه جشنواره فیلم کن به نمایش درمی‌آید. معمولا فیلم‌های افتتاحیه کن یا به زبان انگلیسی یا به زبان فرانسوی هستند حتی تعدادی از فیلم‌های افتتاحیه در بخش مسابقه هم حضور نداشتند و البته برای نخستین بار است که یک فیلم از کارگردانی ایرانی، کن را افتتاح می‌کند.

این انتخاب به خوبی نمایش‌دهنده سلیقه هنری تیری فرمو، مدیر هنری جشنواره فیلم کن است که پیش از این نیز با فیلم‌هایی از کارگردان‌های تحسین‌شده سینمای جهان ازجمله وس‌اندرسون و آرنو دپلشن جشنواره را آغاز کرده بود.

اصغر فرهادی کارگردان ایرانی پیش از این با دو فیلم «گذشته» و «فروشنده» در جشنواره فیلم کن حضور داشت.

«همه می‌دانند» که فیلمنامه آن نیز به قلم اصغر فرهادی است داستان زنی به نام لارا با بازی پنه‌لوپه کروز را روایت می‌کند که از بوئنوس‌آیرس در آرژانتین برای شرکت در یک جشن خانوادگی به اسپانیا سفر می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید