• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 31 شهریور 1399
کد مطلب : 110819
+
-

ویزای فرانسه، ترفندی برای کلاهبرداری میلیونی

«من در سفارت فرانسه نفوذ دارم و به‌خاطر رابطه خوبم با سفیر می‌توانم به راحتی برایتان ویزا و اقامت بگیرم» این حرف‌های مرد شیاد کافی بود تا طعمه‌هایش به راحتی به دام بیفتند و سرشان کلاه برود.
به گزارش همشهری، نخستین شاکی این پرونده زن جوانی بود که مدتی قبل برای پیگیری پرونده‌اش به پایگاه سوم آگاهی رفته بود. او به مأموران گفت: از مدتی قبل با پسر جوانی به نام وحید آشنا شدم که می‌گفت در سفارت فرانسه نفوذ زیادی دارد. او ادعا می‌کرد فرد بانفوذی است و دارای مصونیت دیپلماتیک از طرف دولت فرانسه است. او می‌گفت سمت مهمی در سفارت فرانسه در تهران دارد و به‌خاطر رابطه خوبش با سفیر می‌تواند به راحتی برای من ویزا بگیرد.
شاکی ادامه داد: او از ارتباط‌هایش می‌گفت تا اینکه من به فکر گرفتن اقامت فرانسه افتادم و به او پیشنهاد دادم این کار را برایم انجام دهد. وحید بابت این کار از من 235میلیون تومان گرفت اما درست از همان روز دیگر خبری از او نشد و دیگر به تماس‌های تلفنی‌ام جواب نداد و وقتی چند روز گذشت باورم شد که او از من کلاهبرداری کرده است.
به‌دنبال این شکایت، مأموران پلیس آگاهی با اطلاعاتی که شاکی در اختیارشان گذاشته بود، تلاش برای دستگیری متهم را آغاز کردند. او تلاش کرده بود هیچ ردی از خودش به جا نگذارد و گمان نمی‌کرد پلیس بتواند سرنخی از او پیدا کند اما مأموران چند روز بعد توانستند مخفیگاهش در نزدیکی میدان ونک را شناسایی و او را دستگیر کنند.
وقتی بازجویی از متهم آغاز شد او به کلاهبرداری از زن جوان اعتراف کرد. او گفت: به دروغ خودش را فردی با نفوذ در سفارت فرانسه معرفی کرده تا از این طریق دست به کلاهبرداری بزند. اعترافات متهم در شرایطی بود که شواهد نشان می‌داد او با این ترفند از چندین نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است. سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: بررسی سوابق متهم نشان می‌دهد که او فرد سابقه‌داری  در زمینه کلاهبرداری است و هم‌اکنون وی با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی او و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید