• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 31 شهریور 1399
کد مطلب : 110799
+
-

کافه مجلس


     تماشاگری مجلس انقلابی 
حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: در چند‌ماه گذشته مجلس چه‌کار کرده است؟ قیمت‌ها چند برابر شده و کسی جوابگو نیست. تماشاگر بودن مجلس برای نمایندگان انقلابی قابل تحمل نیست.به گزارش خانه ملت، او در نطق میان‌دستور خود خطاب به رئیس قوه مجریه با بیان اینکه کشور انقلابی با مردم انقلابی ۴۲سال تحریم و 8سال دفاع‌مقدس را تحمل کردند تا رئیس‌جمهور انقلابی با تفکر انقلابی داشته باشند، ادعا کرد: متأسفانه این تفکر در دولت شما وجود ندارد. وی افزود: مردم در رنج و مشقت زیادی به‌سرمی‌برند و هر روز شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها هستیم که در بعضی موارد مواد غذایی 4برابر شده است. بگذریم که یک اتومبیل یک‌شبه افزایش قیمت پیدا می‌کند.

      تشکیل فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس یازدهم
ذبیح‌الله اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی از تشکیل فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی با حضور نمایندگان مستقل و اصلاح‌طلب در مجلس یازدهم خبر داد.او در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: حدود چند وقت پیش برخی از دوستان در مجلس اقدام به برنامه‌ریزی و پیگیری برای تشکیل فراکسیون مستقلین ولایی کردند، بنده نیز به‌عنوان یک عضو در این فراکسیون ثبت نام کردم. امیدواریم این فراکسیون بتواند گام‌های مثبتی در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اشتغال بردارد. وی در ادامه اظهار کرد: در این فراکسیون افراد زبده و خبره‌ای حضور دارند؛ تلاش ما برای برنامه‌ریزی و تلاش مجدانه برای حل مشکلات مردم است.

      هنوز هم دیر نشده است
کمال علیپور، نماینده قائمشهر در نطق میان‌دستور خود گفت: سال گذشته نظام سلطه اینگونه وانمود می‌کرد ملت ایران 40سالگی انقلاب را نخواهد دید و انقلاب به بن‌بست می‌رسد و کسانی نیز اسیر جنگ روانی دشمن شدند، اما رهبر فرزانه انقلاب برنامه قرن آینده و گام دوم انقلاب را ترسیم کردند. یکی از الزامات گام دوم، مجلس تراز انقلاب است. مجلس انقلابی علاوه بر داشتن استانداردهای عمومی الگوهای مردم‌سالاری باید دارای یک سری مختصات و ویژگی‌ها از جنس ماهیت انقلاب اسلامی هم باشد.به گزارش خانه ملت، این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به یک‌سال مهلت دولت تا پایان ۱۴۰۰ گفت: هنوز هم دیر نشده است. درست است درآمد کشور کاهش داشته و قدرت خرید خانواده‌های ایرانی نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اما یک‌سال از عمر دولت باقی مانده است.

      اعلام وصول طرح اصلاح نظارت بر رفتار نمایندگان 
در نشست دیروز مجلس، طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام وصول شد. به گزارش خانه ملت، طرح حمایت از مالکیت صنعتی، طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس و قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مراکز و مدارس غیردولتی و طرح احکام کلی قانون بودجه۱۴۰۰ طرح‌هایی بودند که در پایان جلسه دیروز مجلس اعلام وصول شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید