• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 31 شهریور 1399
کد مطلب : 110776
+
-

نکته بازی

بشنو و باور نکن
این روزها محتوای هر رسانه ورزشی را که مرور می‌کنید، پر است از تمجیدهای اغراق‌آمیز از حامد لک. پرسپولیس با 2 پیروزی و 2کلین‌شیت به جدول لیگ قهرمانان برگشت و مخصوصا درخشش لک در بازی اول باعث شده همه در مورد توانایی‌های او حرف بزنند. صد البته لک استحقاقش را دارد و چه بسا اگر در طول فوتبالش درگیر حاشیه‌های بچگانه نمی‌شد، بیش از این حرف‌ها می‌توانست مطرح شود. با این حال او زیاد هم نباید این تعریف و تمجیدها را جدی بگیرد. ستایش‌ها از 90درصد بازیکنان فوتبال (مخصوصاً گلرها) فقط تا زمانی ادامه دارد که آنها مرتکب نخستین اشتباه نشده باشند. همین بوژیدار رادوشوویچ که الان ساکت و مظلوم نیمکت‌نشین لک شده، در طول ماه‌های گذشته به‌شدت از سوی رسانه‌ها ستایش می‌شد، اما دریافت فقط 2گل بد، همه‌‌چیز را عوض کرد.

هر جا هم می‌رود پول نیست
این بار دیگران چیزی نگفته‌اند؛ این خود امیر قلعه‌نویی است که مدعی شده میانگین قرارداد بازیکنان گل‌گهر سیرجان حدود 3 میلیارد تومان است. امیر حتی از عبارت «غیر از دو، سه نفر» هم استفاده کرده که نمی‌دانیم دستمزد آنها چقدر بالاتر از معدل کل تیم است. در عین حال نکته جالب اینجاست که قلعه‌نویی بارها در مورد خودش گفته: «هر جا رفتم پول نبوده»، اما اتفاقا وقتی به کارنامه امیر نگاه می‌کنیم، هیچ‌کس در ایران به اندازه او در باشگاه‌های پولدار کار نکرده است؛ از سپاهان و تراکتور تا مس و ذوب‌آهن و همین گل‌گهر. قلعه‌نویی همچنین به دفعات گفته: «بی‌پولی‌های استقلال مال من است»؛ درست مثل لیگ دوازدهم که امثال مهدی رحمتی، منتظری، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، ساموئل، نکونام، جباری، برهانی و فرهاد مجیدی فقط بخشی از اعضای تیمش بودند. کاش این مدل بی‌پولی نصیب همه شود!

هیچ‌کس را به زور نگه ندارید
بین خریدهای جدید پرسپولیس، یکی از نفراتی که نمایش‌های قانع‌کننده‌ای داشته عیسی آل‌کثیر است. مهاجم پیشین نفت آبادان در 2 مسابقه با التعاون پرتحرک بود، به خوبی توانست در جریان بازی قرار بگیرد و حتی فاصله‌ای تا ثبت یک سوپرگل هم نداشت. صد البته حضور او به تنهایی برای به دوش کشیدن بار خط حمله پرسپولیس کافی نیست، اما عیسی دارد کار خودش را می‌کند. او بین 2نیم‌فصل لیگ نوزدهم هم مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت. خودش خیلی دوست داشت برود، اما باشگاه آبادانی مخالفت کرد. درنهایت عیسی دچار افتی عجیب شد، گل زدن را به کلی فراموش کرد و حتی کارش به جایی رسید که از تیم کنار گذاشته شد. در نتیجه کسی را به زور نباید جایی نگه داشت. شاید اگر علیپور هم برای فصل بعد در پرسپولیس می‌ماند دچار همین شرایط می‌شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید