• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 31 شهریور 1399
کد مطلب : 110752
+
-

عیب یابی پکیج دیواری

   اگر اطلاعات لازم یا دستی بر آتش تعمیرات وسایل گرمایشی دارید، بهتر است علت برخی مشکلات رایج پکیج دیواری و راهکارهای رفع آن مانند خاموش شدن ناگهانی، روشن نشدن، کاهش فشار، وجود نشتی، سر و صدا و داغ بودن بیش از حد آب خروجی را بدانید.
   با وجود این توجه داشته باشید که گرچه ساختار و ساختمان پکیج‌های دیواری بسیار ساده به‌ نظر می‌رسد، اما فرایند تعمیر این تجهیزات مستلزم برخورداری از دانش، مهارت و تخصص لازم است که درصورت نداشتن این اطلاعات و تخصص لازم بهتر است کار را به تعمیرکاران خبره بسپارید.
   یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که بسیاری از مصرف‌کنندگان با آن دست به گریبان هستند، خاموش شدن ناگهانی پکیج دیواری است که در برخی مواقع ممکن است این مشکل در اثر فعال شدن سوئیچ ایمنی دستگاه برای جلوگیری از بروز حادثه، افت فشار، ایراد در ترموستات، کمبود سوخت گاز، نبود جریان در اجزای الکتریکی و خرابی یا نشتی پمپ پکیج باشد.
   روشن نشدن پکیج نیز دلایل مختلفی مانند تنظیم فشار دستگاه، گرم شدن بیش از حد و بروز مشکل در مشعل یا شمعک پکیج دارد. کاهش فشار پکیج ناشی از معیوب بودن شیر اطمینان، نشتی در دریچه خودکار تخلیه هوا، وجود نشتی در شیرهای رادیاتور، مشکل در گیج فشار و گرفتگی هوای رادیاتوراست.
   وجود نشتی در پکیج و چکه کردن و آبریزش، یکی دیگر از مشکلات رایج این دستگاه است. از مهم‌ترین علت‌های بروز نشتی در ساختار پکیج می‌توان به ‌وجود مشکل در دیافراگم ظرف انبساط، مشکل در شیر اطمینان، وجود نشتی در اتصالات لوله‌ها، نشتی اتصالات پمپ و پمپ آب و ترک خوردن مبدل حرارتی، اشاره کرد.
   سروصدای زیاد پکیج مشکل دیگری است که می‌تواند ناشی از نفوذ هوا به پمپ‌های دستگاه باشد که با بازکردن و هواگیری از طریق شیر هوای تعبیه شده در دستگاه قابل رفع است. داغ بودن بیش از حد آب خروجی دستگاه نیز ناشی از معیوب بودن ترموستات پکیج است که باید تعویض شود.
   انتشار بوی گاز نیز می‌تواند ناشی از گرفتگی دودکش یا مسدود شدن لوله‌ها یا در اثر نشت گاز از پکیج به ‌دلیل نصب شدن نادرست باشد و علت سرد و گرم شدن مرتب آب خروجی پکیج نیز جرم گرفتن مبدل حرارتی، خرابی سنسور شوفاژ یا خرابی پمپ آب دستگاه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید