• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 30 شهریور 1399
کد مطلب : 110678
+
-

فرماندهان نظامی به تهدیدات آمریکا و کشورهای منطقه پاسخ دادند

پاسخ تهدید

فرمانده کل سپاه: در برابر خون برادر شهیدمان، یک سفیر زن در آفریقای جنوبی را نمی‌زنیم؛ کسانی را می‌زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند

دفاعی
پاسخ تهدید

روز گذشته گروهی از مقامات نظامی و فرماندهان سپاه به تهدیدات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و سایر مقامات این کشور واکنش نشان داده و تهدیدات آنها را با تهدید پاسخ دادند.
سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم صبحگاه فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد فرماندهی‌کل و حوزه مرکزی سپاه که در آستانه فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس برگزار شد، در واکنش به تهدیدات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به وی گفت: آقای ترامپ! انتقام ما از شهادت سردار بزرگمان قطعی، جدی و واقعی است، اما ما اهل شرف و شرافت هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام می‌گیریم. شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در آفریقای جنوبی را می‌زنیم؛ ما کسانی را می‌زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند و شما بدانید هر‌که در این ماجرا نقش داشته، زده خواهد شد و این پیامی جدی است.
وی افزود: شما ما را به حمله هزاربرابری تهدید می‌کنید؛ ما شما را می‌شناسیم، آن‌وقت که عین‌الاسد را زدیم، فرض داشتیم که شما پاسخ می‌دهید و صدها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته‌هایتان را ویران کنیم.
فرمانده‌کل سپاه در پایان با تأکید به اینکه «دشمن همه‌جا زیر دید ماست و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت»، هشدار داد: آقای ترامپ، اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود، تمام کرک‌های شما را به باد می‌دهیم؛ این تهدید جدی است و ما همه‌‌چیز را در عمل ثابت خواهیم کرد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا طی سخنانی در جمع هواداران خود در ایالت ویسکانسین، در واکنش به برخی ادعاهای رسانه‌ای مبنی بر تصمیم ایران برای گرفتن انتقام ترور سردار «قاسم سلیمانی» و تصمیم بر ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، تهدید کرد: «ما ضربه‌ای هزار برابر سخت‌تر از چیزی که تا الان به آنها زده‌ایم، وارد خواهیم کرد.»

جنازه‌های دشمنان را از تنگه هرمز خارج خواهیم کرد
سردار دریادار پاسدار ‌علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه تروریست‌های آمریکایی‌ در جایی اشتباه حضور یافته‌اند، به ایسنا گفت: ما هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگ نبوده و نخواهیم بود اما اگر احیانا جنگی صورت بگیرد، قطعا واهمه‌ای از آن نداریم؛ ما همواره از جنگ بر‌حذریم، اما اگر دشمنان بخواهند منافع ملی ما را در هر نقطه از کشور با تهدید روبه‌رو سازند و به آنها تعرضی کنند، قطعا در مقابل این اقدام قاطعانه می‌ایستیم. سردار تنگسیری با بیان اینکه «قطعا آمدن رژیم صهیونیستی به منطقه به ضرر کشورهای مقابل خواهد بود و ما این حضور را تهدید حساب می‌کنیم» گفت: در مقابل دشمنان اعم از منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهیم ایستاد و قطعا مردم عزیز بدانند که میدان را در مقابل آنها خالی نخواهیم کرد و در روز واقعه جنازه‌هایشان را روی تابوت‌های ایرانی از تنگه هرمز خارج خواهیم کرد.

مکث
اسرائیل با دُم خود گردو می‌شکند!


سردار حسین علایی، فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران و رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه در گفت‌وگویی درباره توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، به جماران گفت:
 ترامپ می‌خواهد در مقابله با جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندی بردارد و تا می‌تواند کشورهای عربی همسایه ایران را از توافق با جمهوری اسلامی دور کند و شرایطی را فراهم کند تا بتواند دشمنی بین کشورهای عربی و ایران را افزایش دهد.
  طبیعتا اسرائیل با انجام این توافقات با دُم خود گردو می‌شکند و از تمام فضای جغرافیایی این کشورها برای جاسوسی و تهدید علیه ایران استفاده خواهد کرد.
  (در پاسخ به سؤالی درباره تحویل جنگنده‌های اف35 آمریکایی به امارات با موافقت اسرائیل) این جنگنده‌ها علیه ایران در امارات مستقر می‌شوند و با هماهنگی با اسرائیل در اختیار امارات قرار می‌گیرند.
  همکاری بیشتر ایران با کشورهای عربی می‌تواند طرح آمریکا و اسرائیل را برای تعمیق شکاف بین کشورهای عربی و ایران و توسعه ناامنی در منطقه ناکام بگذارد.
  هیچ‌گاه کشورهایی مانند عربستان و امارات ضد‌اسرائیل نبوده‌اند و از فلسطینی‌ها حمایت نکرده‌اند. آنها یاسر عرفات را تحت فشار قرار دادند تا درحالی‌که کرانه باختری در اشغال صهیونیست‌ها بود، با اسرائیل سازش کند. بنابراین آنها همیشه در راستای سیاست آمریکا و علیه فلسطینی‌ها اقدام کرده‌اند.
  دولت قطر هم روابط غیررسمی با اسرائیل دارد و در عین حال با فلسطینی‌ها نیز رابطه خوبی دارد.
  بعید است که اسرائیل کشتی‌های جنگی به خلیج‌فارس اعزام کند. ولی باید مراقب خرابکاری‌های واحدهای ویژه اسرائیل علیه کشتی‌ها و بر‌هم‌زدن امنیت خطوط کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید