• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 30 شهریور 1399
کد مطلب : 110649
+
-

رقابت نفسگیر کنسول‌های جدید بازی

آبان‌ماه آینده پلی‌استیشن 5با قیمتی مشابه به ایکس‌باکس سری ایکس وارد بازار خواهد شد، اما کدام کنسول قدرتمندتر است؟

بازی
رقابت نفسگیر کنسول‌های جدید بازی


شرکت سونی در رویداد آنلاین خود با نام PS5Showcase، ضمن معرفی بازی‌های جدید، از قیمت کنسول‌های نسل جدید خود پرده‌برداری کرد. به گزارش وب‌سایت انگجت، همانگونه که انتظار می‌رفت، شرکت سونی هم قیمتی مشابه با ایکس‌باکس سری ایکس را برای کنسول پلی‌استیشن5خود درنظر گرفت تا آماده یک رقابت نفسگیر و سخت دیگر با رقیب قدرتمندش در این عرصه شود. تاریخ عرضه پلی‌استیشن5طبق اعلام شرکت سونی، 22آبان 1399در آمریکای شمالی و یک هفته بعدتر، یعنی روز بیست‌ونهم آبان 1399در کل جهان خواهد بود. باوجود آنکه هردو شرکت مایکروسافت و سونی اعلام کرده بودند که کنسول‌های نسل جدید خود را تا پیش از تعطیلات تابستانی روانه بازار خواهند کرد، اما شیوع ویروس کرونا، اجازه این کار را به آنها نداد. حالا دنیای بازی در انتظار عرضه PS5است تا همگان شاهد درخشش فصل جدیدی در عرصه بازی باشند. طبق اعلام این شرکت، بازی‌های کنسول‌های پلی‌استیشن‌های یک، 2و 3به هیچ عنوان در این کنسول اجرا نخواهد شد و این درحالی است که 99درصد از بازی‌های PS4قابلیت اجرا در PS5را نیز خواهد داشت.
شرکت سونی در نمایش بزرگ و جذاب خود برای بازی‌های پلی‌‌استیشن5، آثار مختلفی از جدیدترین نسخه‌ فاینال فانتزی یعنی Final Fantasy XVI تا نمایش گیم‌پلی بازی Spider-Man: Miles Morales و همینطور معرفی رسمی نسخه جدید بازی God of War را ارائه کرد. با این حال سونی قصد ندارد تا بازی‌های بزرگ خود را در همان روز نخست عرضه پلی‌استیشن5راهی بازار کند. در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که آنها همچنان بر سیاست قدیمی خود در عرصه ارائه بازی‌های‌شان اصرار دارند. سونی همچنین در جریان رویداد پر سر و صدای خود، سرویس جدید Plus Collection را نیز در پاسخ به ایکس‌باکس گیم پس مایکروسافت و برای مشترکین پلی‌استیشن پلاس معرفی کرد.
مقایسه کنسول‌های نسل جدید PS و Xbox حالا که ما قیمت و تاریخ عرضه هردو مدل پلی‌استیشن5 را متوجه شدیم، وقت آن است که نگاهی دوباره به چگونگی رقابت بین PS5و ایکس‌باکس‌های سری ایکس و اس داشته باشیم. موضوعی که به‌نظر می‌رسد، حدود 2ماه دیگر نقل محافل گیم دنیا خواهد بود.



   همه قیمت‌های پلی‌استیشن5

پلی‌استیشن همواره دارای متعلقاتی بوده که در نسل جدید هم پررنگ‌تر و البته گران‌تر شده است. مثلا اگر کسی بخواهد تمامی متعلقات را برای PS5خود بگیرد باید رقمی در حدود 350دلار دیگر نیز بپردازد.
پلی‌استیشن5: 499دلار
پلی‌استیشن5نسخه دیجیتال: 399دلار
پلی‌استیشن پلاس: سالانه 59.99دلار
دسته بازی بی‌سیم: 69.99دلار
شارژر دسته بازی:29.99دلار
هدفون سه‌بعدی بی‌سیم: 99.99دلار
ریموت‌کنترل: 29.99دلار
دوربین اچ‌دی: 59.99دلار

این خبر را به اشتراک بگذارید