• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 29 شهریور 1399
کد مطلب : 110548
+
-

نقشه راه شهر امن برای زنان

بانوان
نقشه راه شهر امن برای زنان

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه دستورالعمل طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط‌های شهری آماده و برای نظرخواهی به مناطق ارسال شده است، گفت: امیدواریم حداکثر تا مهرماه بتوانیم این دستورالعمل را نهایی و برای اجرا به همه مناطق ابلاغ کنیم.
 به گزارش همشهری، زهرا بهروزآذر در مورد سرانجام طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط‌های شهری که در منطقه ۱۰ به‌صورت پایلوت اجرایی شد، گفت: پیرو اجرای برنامه «تهران شهری برای همه» درنظر داریم شهر را برای همه گروه‌های مختلف اعم از زنان، سالمندان، کودکان و... آماده کنیم. زهرا بهروزآذر، با بیان اینکه نیمی از جمعیت شهر ما را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: بعضا زنان تجاربی از القای حس ناامنی در برخی فضاهای شهر دارند و این حس مانع از حضور آنها در شهر می‌شود که ما به‌عنوان مسئولان شهری وظیفه داریم ضمن امن کردن فضا، حس امنیت را نیز ارتقا دهیم.
او با بیان اینکه در این مسیر منطقه ۱۰ به‌صورت پایلوت انتخاب شده بود و نتایج حاصل از این منطقه احصا و جمع بندی شد، گفت:« براساس تجارب کسب شده در منطقه ۱۰، دستورالعملی برای مناطق ۲۲‌گانه تدوین شده است که در 4گام اجرایی همچون شناسایی نقاط ناامن و بی‌دفاع در سطح مناطق، ثبت روی نقشه جی‌ای اس منطقه، اولویت بندی و رفع آنها، این طرح را دنبال می‌کنیم. به گفته مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در منطقه ۱۰، ۸۰ نقطه ناامن برای زنان با کمک اهالی شناسایی و به‌دنبال آن، حدود ۵۰ نقطه به‌طور کامل رفع خطر شد.
بهروزآذر گفت:این فضاهای ناامن از طریق گفت‌وگو با زنان، شورایاران و معتمدین محل و مدیران نواحی شناسایی می‌شوند که بعد از آن موضوعات در کارگروه محلی به ریاست شهردار منطقه بررسی شده و پس از اولویت بندی، راهکارهای رفع این فضاها انتخاب و مشکل رفع خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید