• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 27 شهریور 1399
کد مطلب : 110440
+
-

لشکر وکلای بایدن

لشکر وکلای بایدن

تیم تبلیغاتی جو بایدن، نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اعلام کرده که در حال تشکیل ارتشی از وکلا برای مواجهه با اتفاقات احتمالی پس از انتخابات است.

مهم‌ترین احتمال، عدم‌پذیرش نتیجه رای‌گیری از سوی دونالد ترامپ درصورت شکست در انتخابات است. بسیاری معتقدند ترامپ با دامن زدن به بحث تقلب، در حال آماده‌سازی‌ فضا برای عدم‌پذیرش نتیجه انتخابات است؛ موضوعی که حتی باعث شده شماری از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور از او بخواهند آماده برقراری نظم برای انتقال قدرت همزمان با اعلام نتایج انتخابات باشد.  این نخستین‌ بار در تاریخ آمریکاست که احتمال می‌رود یک نامزد حاضر در انتخابات، نتیجه نهایی را نپذیرد.
 غیراز این، ماجرای چگونگی شمارش آرا در رای‌گیری پستی نیز بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و تیم بایدن نگران است آرای هواداران او به موقع و به درستی شمارش نشود. امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، رای‌گیری پستی جدی‌تر از قبل اجرا می‌شود و حتی برخی از ایالت‌های آمریکا اعلام کرده‌اند رای‌گیری را صرفا به‌صورت پستی برگزار می‌کنند. به همین دلیل، رای‌گیری پستی از حدود یک هفته دیگر، یعنی 40روز قبل از انتخابات آغاز می‌شود تا در موعد مقرر رای‌ها جمع‌آوری و شمارش شود. با وجود آغاز زودهنگام رای‌گیری پستی، پیش‌بینی می‌شود به‌دلیل حجم بالای آرای پستی، شمارش تا چند روز بعد از برگزاری انتخابات ادامه پیدا کند. نگرانی تیم بایدن این است که دونالد ترامپ پیش از اعلام رأی نهایی از سوی کمیسیون انتخابات، خود را پیروز میدان معرفی کند و مانع ادامه شمارش آرا شود. این در حالی است که دمکرات‌ها طی هفته‌های اخیر تبلیغات گسترده‌ای برای حضور مردم در انتخابات، به‌خصوص حضور در رای‌گیری به‌صورت پستی داشته‌اند.
دونالد ترامپ بارها تهدید کرده که برگزاری انتخابات به‌صورت پستی، دست دمکرات‌ها را برای تقلب باز می‌گذارد و ممکن است او نتایج انتخابات را قبول نکند. او در همین زمینه تلاش کرده با اقدامات مختلف، کارایی نظام خدمات پستی آمریکا را کاهش دهد و روند توزیع برگه‌های تعرفه رأی را مختل کند.
هفته گذشته هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ در سال۲۰۱۶، تأکید کرده بود که دمکرات‌ها باید خود را برای اقدام قضایی علیه ترامپ، درصورتی که نتیجه نهایی را نپذیرد، آماده کنند. پیش از این، در سال2000 دمکرات‌ها انتخابات را با رأی دادگاه به جمهوریخواهان واگذار کردند که به پیروزی جورج بوش منجر شد.

بایدن: ترامپ احمق است
با نزدیک‌تر شدن به انتخابات، اظهارنظرهای تند 2نامزد انتخابات علیه یکدیگر نیز جنجالی‌تر شده است. ترامپ روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز از بایدن خواست تا پیش از آغاز مناظراتشان طی 2هفته آتی، آزمایش عدم‌اعتیاد بدهد. او گفت: «بایدن در جریان مناظره‌های انتخاباتی حزب دمکرات، سرزنده‌تر از قبل بود؛ فکر می‌کنم چیزی مصرف می‌کند. به‌نظرم او باید آزمایش عدم‌اعتیاد بدهد. من هم آزمایش می‌دهم.»
بایدن دیروز به این سخنان واکنش نشان داد و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: «ترامپ یک احمق است؛ این حرف‌ها احمقانه است.» بایدن که به‌نظر می‌رسد از سخنان ترامپ بسیار آشفته شده گفت که مشتاقانه منتظر مناظر‌ه‌های تلویزیونی است. او خطاب به ترامپ گفت: «آماده باش آقای ترامپ».

این خبر را به اشتراک بگذارید