• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 27 شهریور 1399
کد مطلب : 110387
+
-

سخت، اما حیاتی

4 نکته از نخستین برد پرسپولیس در لیگ قهرمانان

سخت، اما حیاتی


بهروز رسایلی| تک گل شجاع خلیل‌زاده به التعاون، نخستین پیروزی پرسپولیس در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را به‌دنبال آورد؛ بردی بسیار حیاتی که سرخپوشان را در لیگ قهرمانان آسیا نگه داشت. اگر قرار بود التعاون 7امتیازی شود و پرسپولیس 2امتیازی، کار برای تیم یحیی گل‌محمدی بسیار دشوار می‌شد. حالا اما پرسپولیس به تورنمنت برگشته و مخصوصا نتیجه بازی برگشت 2تیم که جمعه‌شب برگزار می‌شود، بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

  مهم‌ترین نکته فنی پرسپولیس جدید، کم‌زهر‌بودن خط حمله بود. جدایی علی علیپور و مهدی ترابی کاملا تأثیر خودش را نشان داد. حتی اغراق نیست اگر بگوییم جای خالی علیپور بیشتر هم به چشم آمد. تکاپوی همیشگی او در محوطه جریمه، بخش مهمی از بازی پرسپولیس در چند سال گذشته بود، اما حالا علیپور جدا شده و این‌ بار را عیسی آل‌کثیر باید به دوش بکشد. طبیعی است که بین این 2نفر تفاوت کیفی زیادی وجود دارد؛ هرچند عیسی جزو خوب‌های پرسپولیس برابر التعاون بود. در مجموع تیم گل‌محمدی برای رسیدن به رویاهای بزرگ در آسیا، باید در خط حمله خطرناک‌تر از این باشد. فعلا که ابزار موجود، نوید حل مشکل را نمی‌دهد.

  برنده بزرگ بازی پرسپولیس، حامد لک بود. این شروع برای او در تیم جدیدش، رویایی‌تر از آن چیزی بود که می‌توانست تصور کند. مهارهای لک در نیمه اول بازی، پرسپولیس را در مسابقه و بلکه لیگ قهرمانان آسیا نگه داشت. حتی تصور اینکه سرخپوشان در آن نیمه اول بد یک یا 2 گل می‌خوردند و با یک امتیاز به پایان دور رفت می‌رسیدند، هولناک است. بنابراین لک تا اطلاع ثانوی جایگاهش را در ترکیب اصلی پرسپولیس تثبیت کرده و باید قدر این موقعیت را بداند. او بدن خوب و منعطفی دارد، اما حتما در زندگی حرفه‌ای‌اش مشکلاتی داشته که در آستانه 30سالگی هنوز به حقش نرسیده است. اگر تفکر لک حرفه‌ای‌تر شود، برای گل‌کردن او دیر نیست.

    برخلاف لک، سعید آقایی و احسان پهلوان چیز خاصی نشان ندادند و قدر موقعیت‌شان را ندانستند. آقایی هم‌اکنون تنها مدافع چپ موجود در اردوی پرسپولیس است، اما اگر قرار باشد در این سطح ظاهر شود، باشگاه عزمش را برای تمدید قرارداد محمد نادری جزم خواهد کرد. به هر حال، آقایی با روزهای خوبش فاصله زیادی دارد و بی‌خود نبود که همین فصل گاهی در سپاهان نیمکت‌نشین شایان مصلح (بازیکن مازاد پرسپولیس) می‌شد. پهلوان هم باید نشان بدهد ارزش این همه خوشحالی هواداران بابت پیوستن به پرسپولیس را داشته. او در پست مهدی ترابی بازی کرد و البته از نظر کیفی فرسنگ‌ها با این بازیکن فاصله داشت. هیچ بعید نیست جمعه‌شب امید عالیشاه به جای او در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

   اگر پرسپولیس در این بازی و مخصوصا در نیمه اول طراوت لازم را نداشت، یکی از مهم‌ترین دلایلش نمایش ضعیف بشار رسن و احمد نوراللهی بود. احمد مدتی است که افت کرده، اما بشار که فصل گذشته را در بهترین فرم ممکن به پایان برد، در این بازی روز خوبی نداشت. اگر رسن به استانداردهای خودش نزدیک شود، ورق برای پرسپولیس برخواهد گشت. اینطوری شاید مشکلات خط حمله هم کمتر به چشم بیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید