• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 27 شهریور 1399
کد مطلب : 110372
+
-

موضوع انشا: تابستان

موضوع انشا: تابستان

«تابستان خود را چگونه گذراندید؟»
این تابستان مجبور شدیم در خانه بنشینیم و سفر ترکیه و تور اروپایمان را کنسل کنیم، زیرا پدر می‌گفت کووید۱۹ آمده و نمی‌شود رفت این‌و‌ر و آن‌ور.
از نظر پدر هرسال تابستان بلایی نازل می‌شود و سفر‌های خارجی‌مان را  کنسل می‌کند؛ مثلاً پارسال حمله‌ی شپش‌ها به جیب‌ها را داشتیم که از نظر پدر، بیماری فراگیری است و همه‌ی مردم را از پا درمی‌آورد.
خدا را شکر، این بیماری‌های عجیب‌وغریب در شمال کشورمان کم‌تر یافت می‌شوند و با جوجه و نوشابه و آوازخواندن در جاده‌ می‌شود به مبارزه با آن‌ها رفت؛ البته به جز کرونا.
القصه،‌ امسال از شمال هم محروم شدیم و در خانه نشستیم و استوری کسانی را دیدیم که نمی‌دانم چه می‌خورند که بدنشان به هرگونه ویروس بی‌پولی، کووید۱۹و... مقاوم است.
به پیشنهاد پدر که مغز متفکر گروه است، جلسه‌ی سه به علاوه‌ی یک تشکیل دادیم و پدر با جمله‌ی حکیمانه‌ای ختم جلسه را اعلام کرد: «بهترین سفر این است که در درون خود سفر کنید.»
 کم‌کم متوجه شدیم مقصود پدر چیست. حالا آن‌قدر در درونمان سفر کرده‌ایم که می‌دانیم روده‌ی راست توی شکممان کجاست و چه‌طور دندان‌های کرموی زندگی‌مان را بکشیم و بندازیم دور. راهنمای استفاده از مغزم را هم  پیدا کردم و آن را از پلمپ درآوردم. چیز خوبی است، فقط باید طرز استفاده‌اش را بهتر یاد بگیرم!
خلاصه امسال توانستیم مثل کریستف کلمب قاره‌های مختلف خودمان را کشف و شناسایی کنیم.
پریساسادات مناجاتی
۱۷ ساله از کرج

 

این خبر را به اشتراک بگذارید