• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 26 شهریور 1399
کد مطلب : 110315
+
-

کافه مجلس


      مجلس دیروز 2بار غیرعلنی شد
جلسه دیروز بهارستان 2بار غیرعلنی شد؛ نخستین‌بار پیش از آغاز نشست رسمی، نمایندگان برای بررسی موضوعات داخلی مجلس با محوریت کمیسیون‌های تخصصی نشست غیرعلنی گذاشتند و دیگر‌بار در میان نشست علنی و به‌دلیل بررسی موضوع بیکاری، جلسه مجلس غیرعلنی شد. به گزارش همشهری، اتخاذ تدبیر درباره ترکیب نهایی کمیسیون حقوقی و قضایی که بیش از 100روز است تشکیل آن به تعویق و تأخیر افتاده و بازنگری در ترکیب کمیسیون‌های تخصصی برای عضو‌گیری مجدد، از موضوعات نخستین نشست غیرعلنی پارلمان بود. بعد از آغاز مجدد نشست علنی وقتی که نوبت به طرح سؤال عبدالرضا مصری از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیکاری رسید، ‌نماینده کرمانشاه درخواست غیرعلنی‌شدن این جلسه را مطرح کرد و در ضرورت آن گفت: من حدود ۱۸‌ماه موضوع را پیگیری کردم که شاید به نتیجه برسد و به صحن کشیده نشود تا وقت نمایندگان هم گرفته نشود. وی ادامه داد: در قانون برنامه توجهات جدی به اقشار مختلف شده و ما به‌دنبال رفع مشکل هستیم نه سؤال‌کردن و یقه‌گرفتن. من ۱۸‌ماه است که بین سازمان مدیریت و وزیر محترم برای یک امر قانونی تلاش می‌کنم و تا الان به نتیجه نرسیده‌ام. اگر جلسه غیرعلنی باشد، خوراکی هم برای برخی فراهم نمی‌شود. در‌خواست مصری به رأی مجلس گذاشته شد و نمایندگان بحث بیکاری را در نشست غیرعلنی با شریعتمداری بررسی کردند.

        موج کرونا در بهارستان 
طی قریب به 4ماهی که از روی کار آمدن مجلس یازدهم می‌گذرد، قریب به 30نماینده به کرونا مبتلا شده‌اند و انتشار خبر ابتلای نمایندگان به کرونا به خبر همیشگی پارلمان بدل شده است. به گزارش همشهری، انتشار عکسی از الیاس نادران، نماینده تهران در بیمارستان به‌دلیل ابتلا به کرونا از یک‌سو و قرنطینه خانگی علیرضا منادی‌سفیدان، نماینده تبریز و علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس در اثر ابتلا به کرونا از سوی دیگر، خبر از شیوع کرونا بین نمایندگان می‌دهد؛ موجی که قبل از افتتاحیه مجلس یازدهم سبب فوت 2نماینده - فاطمه رهبر، نماینده تهران و محمد‌علی رمضانی دستک، نماینده آستانه اشرفیه - شد.‌ماه گذشته نیز عیسی جعفری، نماینده کبودرآهنگ به‌دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. انتقال کرونا میان نمایندگان درحالی است که جلسات بهارستان تحت نظارت‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

       درخواست 3‌فوریت برای طرحی علیه مکانیسم ماشه
تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا تهیه کرده و خواستار بررسی سه‌‌فوریتی طرح اقدام متقابل ایران علیه فعال‌سازی‌ مکانیسم ماشه شده‌اند. در همین راستا نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل‌90 در نشست دیروز مجلس در تذکر شفاهی از آماده‌کردن طرح سه‌فوریتی برای اقدام مناسب مجلس مقابل شیطنت و پاسکاری اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها درخصوص فعال‌کردن مکانیسم ماشه خبر داد. به گزارش فارس، او در این تذکر اعلام کرد که این طرح براساس کار مشترک علی خضریان، نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون اصل‌90 مجلس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و بنده تهیه و تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده اما از هیأت‌رئیسه می‌خواهیم که برای سه‌فوریتی‌شدن این طرح دوفوریتی دستورات لازم صادر شود.

        قربانی انتخابات نشویم 
حمید‌رضا حاجی‌بابایی، نماینده همدان تأکید کرد: امروز گروه‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌ها و سایه انتخابات ۱۴۰۰ بر سر مجلس، دولت و کشور حکمفرماست اما مجلس، دولت و ملت نباید قربانی انتخابات و رفتارهای سلیقه‌ای و گروهی شوند. به گزارش خانه‌ملت، او دیروز در بخشی از نطق میان‌دستورش با اشاره به وضعیت معیشت مردم، عنوان کرد: دولت و مجلس بداند که وضعیت عمومی اقتصاد و حال مردم مناسب نیست، از این‌رو سیاست‌های اقتصادی باید به شکلی ساماندهی شود که مردم بتوانند از وضعیت به‌وجود آمده و از بحرانی که در بعضی امور ایجاد شده، با صلابت عبور کنند.

        چرا علی برکت‌الله به کردستان نمی‌رسد؟
مهدی فرشادان، نماینده سنندج در نطق میان دستورش در نشست دیروز مجلس با طرح این پرسش که آقای رئیس‌جمهور، چرا حمایت کردها از دولت تدبیر و امید را فراموش کردید، تأکید کرد: هر روز شاهد افتتاح پروژه‌ها و علی‌برکت‌الله در دیگر استان‌ها هستیم، نگاه تبعیض‌آمیز شما به کردستان پسندیده نیست، یا قدرشناس رأی ۷۳‌درصدی کردها باشید یا از فرمایشات رهبر معظم انقلاب الگو بگیرید. ایشان سال آخر دولت‌ها را سال حساسی دانستند که پیگیری امور نباید به هیچ‌وجه سست شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید