• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 26 شهریور 1399
کد مطلب : 110307
+
-

100ثانیه خبر



     رونمایی از هامر برقی در اواخر مهر 
شرکت جنرال‌موتورز اعلام کرد که برنامه رونمایی از محصول جدید این کارخانه که قرار بود روز بیستم‌ماه مه صورت بگیرد، در روز 20اکتبر(۲۹ مهر) انجام خواهد شد. به گزارش انگجت، هامر تمام‌برقی، محصولی است که GM روی آن مانور بسیاری انجام داده بود، اما به‌دلیل همه‌گیری بیماری کووید-19،مراسم رونمایی و معارفه آن به تعویق افتاد. حالا شرکت اعلام کرده که آماده است تا کمی بیش از یک‌ماه دیگر این مهم را به سرانجام برساند. هامر برقی، هزار اسب‌بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا 100آن نیز حدود 3ثانیه اعلام شده است.

      فردا یک سیارک از کنار زمین عبور می‌کند
فردا (پنجشنبه) به‌احتمال بسیار زیاد، سیارکی با قطر 48تا 100متر از فاصله 2.5میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد. به گزارش اسپوتنیک، پیش‌بینی شده است سیارک 2014QJ33با سرعتی بالغ بر 31هزار کیلومتر بر ساعت از کنار زمین بگذرد. البته کارشناسان و اخترشناسان اعلام کرده‌اند که این موضوع، هیچ خطری برای کره زمین در پی نخواهد داشت.

      نظارت بر قند خون با یک برچسب
محققان دانشگاه توکیو یک برچسب کاغذی با سوزن‌های بسیار ریز ابداع کرده‌اند که برای نظارت خودکار بر سطح گلوکز خون طراحی شده است. به گزارش نیو اطلس، این برچسب از یک مربع کوچک پلیمری تشکیل شده که در قسمت زیرین آن مجموعه‌ای از سوزن‌های ریز قرار گرفته است. وقتی این برچسب روی پوست فشار داده ‌شود، سوزن‌های ریز آن لایه بالایی پوست را بدون درد سوراخ کرده و فرومی‌روند. سپس مایع میان‌بافتی که سلول‌های پوست را احاطه کرده می‌مکند و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

      وضعیت تیان‌ون-1پایدار است
سازمان ملی فضایی چین (CNSA) اعلام کرد که وضعیت ماموریت «تیان‌ون-1» کاملا پایدار است. به گزارش سی‌بی‌اس، این ماموریت شامل یک مدارگرد، یک سطح‌نشین و یک مریخ‌نورد می‌شود که هم‌اکنون در راه رسیدن به سیاره مریخ است. سازمان ملی فضایی چین اعلام کرده که این کاوشگر بیش از 15میلیون کیلومتر از زمین فاصله گرفته است و 470میلیون کیلومتر دیگر را برای رسیدن به سیاره سرخ در پیش دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید