• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 26 شهریور 1399
کد مطلب : 110294
+
-

استیلی استقلال کیست؟

بیچاره کسی که بعد از نیامدن استراماچونی سرمربی استقلال می‌شود

مدیران استقلال همه تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد بازگشت آندره‌آ استراماچونی گذاشته‌اند، اما اگر به هر دلیلی این اتفاق رخ ندهد و برای لیگ بیستم خبری از مربی ایتالیایی نشود، بدترین سناریوی دنیا در انتظار کسی است که مسئولیت سرمربیگری در استقلال را بر عهده می‌گیرد. نوع رفتار مدیران فعلی استقلال با فرهاد مجیدی، شبیه رفتار 10سال قبل حبیب کاشانی با علی دایی بود. با این حال اگر مردم الان ساکت هستند و حرفی نمی‌زنند، دلیلش این است که وعده بازگشت مربی ایتالیایی به آنها داده شده است؛ بنابراین اگر خبری از استراماچونی نشود، شرایط سرمربی جدید استقلال مثل وضعیت حمید استیلی در لیگ یازدهم روی نیمکت پرسپولیس خواهد شد. آن زمان هم هواداران پرسپولیس چون عقیده داشتند استیلی به شکل ناعادلانه جای دایی را گرفته، از هفته اول علیه او موضع گرفتند و روزگار تیم و مربی تیره شد.

 فرهاد یک سایه داشت، نفر بعدی 2سایه دارد
فرهاد مجیدی ریسک بسیار بزرگی کرد که بعد از رفتن استراماچونی سرمربیگری استقلال را پذیرفت. هواداران آن زمان آنقدر عصبی و احساسی بودند که در بازی با پیکان با سردادن شعار، خطاب به بازیکنان از آنها می‌خواستند در زمین حاضر نشوند. مجیدی هم یک‌بار جلو آمد و چون با واکنش بسیار منفی مردم مواجه شد، اعلام انصراف کرد. او در آن زمان مدعی شد فقط با امضای معنوی هواداران حاضر است روی نیمکت آبی‌ها بنشیند؛ هرچند مدتی بعد و با فروکش کردن هیجانات اولیه، سرمربیگری استقلال را پذیرفت. با این حال در تمام طول مدتی که مجیدی سرمربی استقلال بود و حتی وقتی نتایج خوبی کسب کرد، سایه استراماچونی هرگز از سر او کنار نرفت. حالا وارث ایرانی فرهاد روی نیمکت استقلال علاوه بر این فشار، باید سنگینی سایه خود مجیدی را هم تحمل کند. فرض کنید علیرضا منصوریان، پرویز مظلومی یا هر مربی دیگری در این شرایط هدایت استقلال را بر عهده بگیرند؛ آنها در درجه اول باید از شایعه ابدی بازگشت استراماچونی بترسند و بعد مقایسه مستمر با فرهاد مجیدی را تحمل کنند. آیا وضعیتی از این بدتر ممکن
 است؟

  شاید سعادتمند برود و مجیدی برگردد
درصورت عدم‌بازگشت استراماچونی به استقلال، یک احتمال جدی دیگر هم وجود دارد؛ اینکه کادر مدیریتی استقلال تغییر کند. فعلا مهم‌ترین شعار احمد سعادتمند بازگرداندن استرا بوده و اگر این اتفاق رخ ندهد، برای او گران تمام خواهد شد. در این صورت هیچ بعید نیست مدیرعامل استقلال رفتنی شود و فرهاد مجیدی روی نیمکت تیم محبوبش برگردد.

این خبر را به اشتراک بگذارید