• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 25 شهریور 1399
کد مطلب : 110169
+
-

مذاکرات مالکی در تهران

مالکی در دیدار قالیباف: باید با همفکری و همگرایی در مقابل روند عادی‌سازی‌ روابط با اشغالگران قدس ایستادگی شود

سیاست خارجی
مذاکرات مالکی در تهران

نوری‌المالکی، رئیس جریان دولت قانون عراق و نخست‌وزیر پیشین این کشور که به تهران سفر کرده، روز دوشنبه با رئیس مجلس و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در این دیدار به مسئله برقراری روابط رسمی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در منطقه پرداخت و گفت: اگر امروزه مشاهده می‌شود برخی دولت‌های عربی تحت فشار مستکبران درصدد عادی‌سازی‌ اجباری روابط با رژیم صهیونیستی هستند، باید به ملت‌های آنها توجه شود، زیرا مردمان این کشورها حاضر به تحمل رژیم صهیونیستی نیستند. به گزارش ایسنا، نوری‌المالکی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولان جمهوری اسلامی ایران در حمایت مستمر از محور مقاومت، امنیت و ثبات منطقه و به‌ویژه عراق، گفت: قطعا مواضع جمهوری اسلامی ایران موجب شده جبهه مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام و مسلمانان ایستادگی کند و به پیروزی برسد. او با اشاره به اینکه متأسفانه عادی‌سازی‌ روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی موجب بروز چالش برای جامعه اسلامی شده است، تصریح کرد: باید با همفکری و همگرایی در مقابل روند عادی‌سازی‌ روابط با اشغالگران قدس ایستادگی شود. روابط انور‌سادات در مصر با رژیم صهیونیستی در جریان جنگ و شرایط پس از این مهم رخ داد اما این دسیسه اکنون با فشارهای سیاسی و اقتصادی در حال رخ دادن است که باید برای آن تدبیر شود.
به‌گزارش ایسنا، علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز در دیدار با نخست‌وزیر پیشین عراق با تبیین راهبرد تفرقه‌افکنانه و ناامن‌ساز آمریکا در منطقه، مهم‌ترین اولویت کشورها برای مقابله با این رویکرد را انسجام و وحدت داخلی و اشتراک مساعی میان کشورهای منطقه دانست. او با بیان اینکه دشمنان وحدت و پیشرفت عراق در‌صددند انتخابات آتی در این کشور را به محملی برای ایجاد اختلاف، درگیری و نهایتا ناامنی تبدیل کنند، بر ضرورت حفظ هوشیاری و انسجام آحاد مردم عراق به‌ویژه احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های شیعی تأکید کرد. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به تلاش‌های همه‌جانبه آمریکا برای تضعیف کشورهای منطقه که با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تسلط این رژیم جعلی بر کشورهای عربی و اسلامی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با طرح به‌اصطلاح صلح درصدد تحقق شعار تسلط بر نیل تا فرات است. وی با هشدار به سران خائن و سازشکاری که منافع جهان اسلام، آرمان فلسطین و رهایی قدس شریف را قربانی امیال زود‌گذر و بقای کوتاه‌مدت خود کرده‌اند، گفت: جهان اسلام هرگز اجازه تحقق چنین طرح خطرناک و خائنانه‌ای را نخواهد داد. نوری المالکی نیز با تأکید بر ضرورت افزایش انسجام در جهان اسلام و جلوگیری از اقداماتی که کیان و هویت کشورهای اسلامی را مخدوش می‌کند، افزود: همانگونه که با وحدت و مقاومت سایه شوم تروریسم را از عراق و منطقه دور کردیم، قادر خواهیم بود با تشریک مساعی کشورهای اسلامی تهدیداتی که قدس شریف و موجودیت فلسطین را هدف گرفته خنثی کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید