• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 25 شهریور 1399
کد مطلب : 110164
+
-

دلارهای انتخاباتی

دلارهای انتخاباتی

در 2‌ماه پایانی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همیشه بحث حمایت مالی از نامزدها اهمیت پیدا می‌کند. نامزدهای 2 حزب دمکرات و جمهوریخواه، هرچه پیش از این پول جمع‌آوری کرده‌اند را در مدت باقیمانده هزینه می‌کنند و البته سعی می‌کنند افراد ثروتمند را هم وارد ماجرا کنند تا در هزینه‌کردها از رقیب خود جا نمانند.
امسال نیز همچون سال2016، در یک سوی میدان یکی از ثروتمندترین تاجران آمریکایی ایستاده است. دونالد ترامپ اعلام کرده به پولی که هوادارانش کمک کرده‌اند، بسنده نخواهد کرد و قصد دارد پول‌های خود را هم وارد انتخابات کند. امسال رأی‌گیری پستی در انتخابات به‌خاطر شیوع ویروس کرونا جدی‌تر از قبل در ایالت‌های مختلف اجرا می‌شود. اغلب ایالت‌ها روند ارسال برگه‌های رأی و دریافت آرا را از حدود 10روز دیگر یعنی 40روز مانده به انتخابات آغاز می‌کنند. به همین دلیل، فضای انتخابات قدری زودتر از همیشه داغ خواهد شد. ترامپ گفته که تا پیش از آغاز رأی‌گیری پستی، پول‌های خود را هم وارد جنگ تبلیغاتی با رقیب خواهد کرد.
آن سوی ماجرا، جو بایدن توانایی مالی ترامپ را ندارد اما ثروتمندانی که یا منافع مالی‌شان به‌خاطر حضور ترامپ در قدرت به خطر افتاده یا در طیف سیاسی دمکرات‌ها قرار می‌گیرند، به کمک او آمده‌اند. شاخص‌ترین‌شان «مایک بلومبرگ» است که دیروز اعلام کرد 100میلیون دلار به کمپین تبلیغاتی بایدن کمک می‌کند. بلومبرگ بیش از 50میلیارد دلار ثروت دارد و در رقابت‌های مقدماتی حزب دمکرات، رو‌در‌روی بایدن قرار گرفته بود. او همچنین صاحب یک شرکت‌ بزرگ تحلیل اقتصادی و رسانه‌ای به نام «بلومبرگ» است. گفته می‌شود بلومبرگ یک میلیارد دلار برای پیروزی در این رقابت‌ها هزینه کرد اما در نهایت راه به جایی نبرد و میدان را به بایدن واگذار کرد. خیلی‌‌ها او را رقیب مناسبی برای ترامپ می‌دانستند اما رأی‌دهندگان حزب دمکرات، در نهایت بایدن را انتخاب کردند.
دونالد ترامپ، این اقدام مهم بلومبرگ را که نشان می‌دهد دمکرات‌ها عزم خود را برای شکست او جزم کرده‌اند، از نظر دور نداشت. ترامپ در پستی توییتری، بلومبرگ را «مایک کوتوله» خطاب کرد و نوشت که بلومبرگ در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات، بدترین عملکرد را به نمایش گذاشت. او همچنین به اشتباه، مبلغ هزینه تبلیغات بلومبرگ در انتخابات را 2میلیارد دلار عنوان کرد.
به نوشته رویترز، بایدن تاکنون توانسته 365میلیون دلار پول جمع‌‌آوری کند. در مقابل، هواداران ترامپ، 210میلیون دلار در اختیار او گذاشته‌اند. با اضافه‌شدن پول بلومبرگ به سبد بایدن، فاصله او با ترامپ زیاد خواهد شد. ترامپ چاره‌ای ندارد جز اینکه دلارهای خودش را هم وارد انتخابات کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید