• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 25 شهریور 1399
کد مطلب : 110158
+
-

کافه مجلس



     رأی منفی به لایحه زنان سرپرست خانوار
معصومه ابتکار در حساب توییتری خود نوشت: هفته قبل به دعوت کمیسیون بودجه برای لایحه زنان سرپرست خانوار در مجلس حضور پیدا کردم و گزارشی از اقدامات دولت و معاونت ارائه و سؤالات نمایندگان را پاسخ دادم. وی ادامه داد: برخی سؤالات کارشناسی و برخی توأم با موضع و سیاسی بود. در نهایت کمیسیون به لایحه‌ای که اصلاحیه ضروری قانون بود، رأی نداد.

      فراکسیون اکثریت مجلس هیأت‌رئیسه ندارد
در پی برگزاری نخستین جلسه شورای مرکزی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی- مهم‌ترین فراکسیون سیاسی مجلس- در هفته گذشته، قرار است دومین جلسه شورای مرکزی نیز امروز برگزار شود که اصلاح اساسنامه و بحث و بررسی درباره آن در دستور کار این نشست قرار دارد. به‌گزارش ایسنا، فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی پس از بررسی و تصویب اساسنامه احتمالا در نشست آتی خود، انتخابات هیأت‌رئیسه این فراکسیون را در دستور کار خواهد داشت.

      در کتابخانه مجلس به روی جهان باز می‌شود
حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس‌ شورای اسلامی ضمن تشریح اهداف، عملکرد و مسیر راه مجموعه تحت مدیریت خود، تأکید کرد: درِ کتابخانه مجلس شورای اسلامی باید روی همه جهان باز باشد. به گفته قاسمیان ، این کتابخانه دارای ۵۹۶هزار جلد کتاب است که ۲۷هزار اثر کتب خطی است و تعداد کتب سنگی و سربی هم ۲۱هزار مجلد است. به گزارش ایسنا، قاسمیان گفته از سال۸۰ این کتب رف‌خوانی نشده بود که ما در این مدت از فرصت شرایط کرونا استفاده و به این مهم رسیدگی کردیم. موضوع دارای اهمیت دیگر موضوع دیجیتال‌سازی‌ کتابخانه و بارگذاری آثار است. در این کتابخانه باید روی همه جهان باز باشد. پس چگونه می‌توان به این مهم دست پیدا کرد جز با دیجیتال‌سازی‌؟ تا به امروز ۸۰درصد کتب خطی اسکن شده است که تا پایان سال تکمیل و بارگذاری می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید