• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 24 شهریور 1399
کد مطلب : 110038
+
-

در حاشیه سیاست

   واعظی: هفت‌تپه را سیاسی کردند
رئیس رفتر رئیس‌جمهور در واکنش به گزارش اخیر دیوان محاسبات که خواستار فسخ قرارداد واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه شده است، گفت: متأسفانه مسئله شرکت هفت‌تپه سیاسی شد؛ یعنی هرکسی به‌خودش اجازه داد مداخله، مصاحبه و اظهارنظر کند و این‌طوری فضا را به‌هم ریختند. تقاضای ما این است که وقتی مسائلی در کشور ایجاد می‌شود، هرکسی ابتدا به ساکن اظهارنظر نکند. به گزارش مهر، محمود واعظی با بیان اینکه رئیس‌جمهور موضوع شرکت هفت‌تپه را بر‌عهده جهانگیری گذاشته است، افزود: ایشان جلسه گذاشته و در آن تصمیم‌گیری شد و براساس همان جمع‌بندی کار دارد پیش می‌رود. اینکه جاهای دیگر بخواهند دخالت کنند، غیر از اینکه اوضاع را به‌هم می‌زنند، باعث می‌شوند تعدادی کارگر هم از کار خود بمانند و همراه این، جز اینکه محصول و تولید کم می‌شود، اثر دیگری نخواهد داشت.

   روحانی هر دو جناح را از دست داده است
هادی غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام، درباره سرنوشت سیاسی حسن روحانی پس از پایان دولت، به اعتمادآنلاین گفت: آقای حسن روحانی در شرایطی سال بعد دولت را به جایگزین خود تحویل خواهد داد که به اصولگرایان تعلق ندارد و همچنین نمی‌تواند با اصلاح‌طلبان همنشینی کند؛ چراکه ایشان به‌دلیل رفتاری که از خود نشان داد، هر دو طیف را از دست داده است‌. درواقع آقای روحانی اصرار به استقلال رأی دارد و هر راهی را که مایل باشد، طی می‌کند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حسن روحانی با وجود اینکه می‌دانست موقعیتش را مرهون پشتیبانی چهره‌های اصلاح‌طلب است، بعد از رفتن به دولت و گرفتن اداره امور، خودش را از اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان بی‌نیاز دید.‌ این نوع رفتار با گروهی که بیشترین نقش را در برنده شدن‌ او داشتند، اصلا شایسته نبود.

   اصولگرایان در انتظار تصمیم رئیسی و قالیباف
سیدمحمد حسینی، چهره سیاسی اصولگرا، درباره برنامه‌های اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: هم‌اکنون یکی از بحث‌های مهم این است که آیا روسای 2قوه قضاییه و مجریه؛ یعنی قالیباف و رئیسی، قصد ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را دارند یا خیر؟ به هر حال این مسئله می‌تواند تعیین‌کننده باشد؛ چراکه این دو نفر، دارای تریبون هستند و به‌صورت منظم بحث‌هایی را در جامعه مطرح می‌کنند. به گزارش برنا، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد ادامه داد: اگر این دو نفر مطرح نباشند، شرایط به‌گونه دیگری رقم خواهد خورد و شاید تعداد کاندیداها افزایش پیدا کند. طبیعی است که باید تا حدودی به سمت جلو برویم تا شرایط مشخص‌تر شود.

   در رقابت با میانه‌روها، تندروها پیروز خواهند شد
آذر منصوری، قائم‌مقام حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت درباره امکان ائتلاف اصلاح‌طلبان روی علی لاریجانی به ایلنا گفت: آنچه روشن است و بر مبنای تجربه‌ای که در انتخابات ۹۸ پشت سر گذاشتیم، بعید است اصلاح‌طلبان بدون حضور کاندیدای اختصاصی خود در انتخابات پیش‌رو مشارکت جدی داشته باشند. منصوری با اشاره به عدم‌حضور کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات گفت: اگر کاندیداها محدود به اصولگرایان میانه‌رو و تندرو باشند و مشارکت مانند انتخابات ۹۸ باشد، علی‌القاعده تندروها پیروز این رقابت خواهند بود. حال باید دید که کاندیدای نهایی اصولگرایان میانه‌رو و تندرو چه کسانی خواهند بود؛ البته به‌نظرم هنوز برای پیش‌بینی اینکه مصادیق هر یک از این جریان‌ها چه کسانی خواهند بود، زود است.

   حمایت اصلاح طلبان به ضرر کاندیداها می‌شود
ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی به خبرآنلاین گفته که وضعیت جریان اصولگرایی هم مانند جریان اصلاح‌طلب خوب نیست و ممکن است شاهد حضور و رقابت چند کاندیدای اصولگرا در انتخابات سال آینده باشیم. ایمانی همچنین گفته که اصلاح‌طلبان این قابلیت را دارند که به یک کاندیدای واحد برسند یا خودشان به یک کاندیدا نرسند و از یکی از کاندیداهای موجود حمایت کنند؛ درست مانند سال ۹۲ که بعد از اینکه آقای روحانی به‌صورت مستقل کاندیدا شد، اصلاح‌طلبان از او حمایت کردند. به گفته وی، ممکن است که حمایت اصلاح‌طلبان از یک کاندیدا نه‌تنها به نفع آنها نباشد، بلکه به ضررشان هم باشد؛ یعنی اگر شرایط، همین شرایط فعلی باشد، ممکن است آن مقدار آرایی هم که داشته باشند، ریزش کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید