• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 24 شهریور 1399
کد مطلب : 110006
+
-

100ثانیه خبر


     معامله بزرگ با انویدیا
«سافت‌بانک» به یافتن یک خریدار برای هلدینگ انگلیسی ARM نزدیک شده و از این بابت حیرت کارشناسان را برانگیخته است. به گزارش انگجت، منابع مطلع به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که «سافت‌بانک» قراراست این هلدینگ را به شرکت انویدیا با مبلغی بیش از 40میلیارد دلار بفروشد. گزارش شده است که این دو برای چندین هفته درحال مذاکره بوده‌ و به توافق نزدیک‌ شده‌اند و چند روز دیگر کار به اتمام خواهد رسید. سافت‌بانک در سال2016، شرکت ARM که کارش تولید نرم‌افزار است را با 32میلیارد دلار خرید و حالا سود خوبی از فروش آن خواهد کرد.

      دلیل گرمای قمرهای مشتری
ستاره‌شناسان در بررسی‌های اخیر متوجه شده‌اند که قمرهای سیاره مشتری با آنکه فاصله بسیاری از خورشید دارند، اما داغ‌تر از آنچه هستندکه باید باشند . به گزارش نیو اطلس، آنها به این نتیجه رسیده‌اند که این قمرها در فرایندی خاص، باعث گرم شدن یکدیگر می‌شوند. اخترشناسان بر این باور هستند که کشش‌های گرانشی قمرهای مشتری و کشش گرانشی خود سیاره باعث می‌شود آنها در فرایندی به نام «گرمایش جزر و مدی» گرم شوند.

      گسترده شدن پرونده شکایت از گوگل
۱۲ ایالت در آمریکا برای شکایت علیه گوگل به‌دلیل نقض قوانین ضد‌انحصار (آنتی تراست) شرکت می‌کنند. به گزارش انگجت، وزارت دادگستری آمریکا بر این باور است که پرونده آنتی تراست (ضدانحصار) علیه گوگل آماده است. دادستان ایالت‌ها هنوز بیانیه کامل شکایت را ندیده‌اند، ولی این امکان وجود دارد که با توجه به گسترده شدن پرونده، برخی ایالت‌ها از حضور در این پرونده امتناع کنند. البته برخی ایالت‌ها به‌خاطر ترس از گسترش این پرونده، تمایلی به ضمیمه کردن اندروید به این شکایت ندارند.

      ثبت امتیاز گوشی با 5دوربین پشتی
یک شرکت تولید گوشی‌های موبایل چینی حق امتیاز اختراع موبایلی را به ثبت رسانده که دوربین سلفی آن زیر نمایشگر قرار دارد و پشت گوشی نیز ۵دوربین قرار گرفته است. به گزارش گیزموچاینا، این شرکت اخیرا حق امتیاز اختراع یک موبایل جدید با ۵دوربین پشت را به ثبت رسانده است. در نسخه‌های متفاوت این گوشی هوشمند مکان ماژول پشتی دوربین متغیر است. در یکی از آنها ماژول پشتی دوربین‌ها در وسط و در 2 نسخه دیگر در سمت چپ و راست قرار گرفته‌اند.

      حسگری برای تشخیص حالت چهره
پژوهشگران دانشگاه توکیو، نوعی حسگر اختراع کرده‌اند که می‌تواند حالت‌های چهره کاربر را مورد بررسی قرار دهد. به گزارش وب‌سایت دانشگاه، این حسگر که از الیاف نانو ساخته شده است به‌طور مستقیم روی پوست قرار می‌گیرد تا اطلاعات بیومتریک را به‌دست بیاورد. این حسگر، یک نانوشبکه بادوام بوده که برای بررسی حرکات پوست طبیعی ساخته شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید