• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 24 شهریور 1399
کد مطلب : 109995
+
-

روبوتاکسی‌هایی که از راه می‌رسند

جهان استارتاپی
روبوتاکسی‌هایی که از راه می‌رسند


دنیای حمل‌ونقل این روزها وارد فاز جدیدی شده است و در برخی نقاط دنیا، تاکسی‌های خودران شروع به جابه‌جایی مسافر کرده‌اند. اگرچه این طرح‌ هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، اما شاید تا 10سال دیگر، شاهد رفت‌وآمد روبوتاکسی‌ها در برخی شهرهای جهان باشیم. وب‌سایت کلین‌تکنیکا، در گزارشی به بررسی تاکسی‌های خودران روباتیک که در آینده‌ای نزدیک توسط استارتاپ‌ها به خیابان‌ها ورود پیدا خواهند کرد، پرداخته است.
DeepRoute: این استارتاپ در سال آینده میلادی و یا نهایتا در سال2022تاکسی‌های خودران خود را در شهر هانگژو به حرکت درخواهد آورد. تاکسی‌های روباتیک این استارتاپ ساخته شرکت جیلی بوده و تمام‌برقی هستند. DeepRoute یک استارتاپ آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر فرمونت ایالت کالیفرنیا قرار دارد.
Zoox: این استارتاپ که دفتر مرکزی آن در فاسترسیتی کالیفرنیا قرار دارد، کارش را در سال2014آغاز کرده و برنامه‌های مربوط به روبوتاکسی‌هایش را با سرعت پیش برده است. آنها اکنون درحال انجام آزمایش‌های نهایی هستند. در روز 26ژوئن 2020، این استارتاپ و شرکت آمازون تفاهنامه‌ای را به ارزش یک میلیارد و 200میلیون دلار به امضا رساندند که براساس آن، Zoox در آمازون ادغام شد.
Tesla Robotaxis: البته درحال حاضر هیچ جدول زمانی مشخصی در مورد روبوتاکسی‌های تسلا و ورودشان به بازار در دسترس نیست. روبوتاکسی موضوعی است که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا بارها و بارها درباره آن صحبت و توییت‌هایی را منتشر کرده است. به هرحال به‌نظر می‌رسد، تسلا دیر یا زود برنامه‌اش در این خصوص را عملی خواهد کرد.
Cruise: همچون تسلا، استارتاپ کروز نیز در تلاش است تا وسایل نقلیه خودران را وارد بازار کند که می‌تواند انقلابی در عرصه روبوتاکسی‌ها به‌وجود آورد. در ژانویه سال‌جاری کروز از نخستین وسیله نقلیه کامل خود به نام Cruise Origin رونمایی کرد. با این حال، مثل تسلا، دقیقا مشخص نیست که آنها نیز چه زمانی خدمات روبوتاکسی‌های خود را به‌صورت تجاری ارائه خواهند داد. استارتاپ Cruise که از سال2016تحت تملک شرکت جنرال‌موتورز قرار گرفته است، در سال2013تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو قرار دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید