• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 23 شهریور 1399
کد مطلب : 109879
+
-

کدام شباهت؟

یحیی گل‌محمدی تیمش را با تیم برانکو مقایسه کرده اما آیا رفتار خود او هم با برانکو قابل مقایسه است؟

کدام شباهت؟

بهروز رسایلی| یحیی گل‌محمدی در زمان سفر به قطر برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از تیم برانکو ایوانکوویچ به‌عنوان الگوی تیمش یاد کرده و گفته وقتی آن تیم با آن همه مشکل به فینال آسیا رسید، پس در شرایط حاضر هم سرخپوشان شانس رقم زدن موفقیت‌های بزرگ را دارند. بله؛ پرسپولیس امروز می‌تواند شبیه پرسپولیس برانکو باشد، اما به شرط اینکه خود یحیی هم کمی شبیه به برانکو رفتار کند. برای اینکه مستند حرف زده باشیم، تنها کافی است جملات برانکو در زمان جدایی ستاره‌های پرسپولیس را با واکنش یحیی گل‌محمدی در شرایط مشابه مرور کنیم. ابتدا این چند جمله را بخوانید.
واکنش برانکو به جدایی وحید امیری: «برای وحید بهترین آرزوها را دارم. او نقش پررنگی در 2قهرمانی ما داشت. فقط می‌توانم برای وحید آرزو کنم تا بهترین کیفیتش را در باشگاه ترابزون‌اسپور ارائه دهد.»
واکنش برانکو به جدایی صادق محرمی: «صادق به کرواسی می‌رود تا برای دیناموزاگرب بازی کند. البته من بابت این قضیه ناراحتم که باشگاه را ترک می‌کند. من گزینه‌ای برای صحبت با او نداشتم و تنها حرفم تشکر از او بابت تلاشش برای پرسپولیس بود. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و پیش‌بینی می‌کنم که او می‌تواند در اروپا آینده روشنی داشته باشد. او فضای بزرگی برای درخشیدن دارد.»
واکنش برانکو به جدایی مهدی طارمی: «ما طارمی را درک می‌کنیم. او عملا 2سال متوالی بهترین بازیکن و آقای گل فوتبال ایران بوده و آقای گل لیگ قهرمانان آسیا تا اینجای کار است. باشگاه‌های مختلف کارش را دنبال می‌کنند و برخی خواهان جذبش هستند. طبیعی است که دوست داریم طارمی بماند، اما باید این امکان را بدهیم که پیشرفت کند.»
واکنش برانکو به جدایی فرشاد احمدزاده: «مطلع شدیم که فرشاد به تیم ورسلاو لهستان پیوسته است. برای این بازیکن در تیم جدیدش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم او در لهستان بهترین عملکرد را داشته باشد. جدایی این نفرات مسلما در تیم تأثیرگذار خواهد بود، اما من به کادرم، بازیکنان تیمم و همچنین باشگاه اعتماد کامل
دارم.»
غیر از اینها برانکو بارها و بارها مدعی شده بود وقتی تیمی مدام قهرمان می‌شود، بازیکنانش طبیعتا با پیشنهادهای خارجی مواجه می‌شوند و حق دارند دنبال آینده متفاوتی باشند.
 برانکو بابت جدایی هیچ بازیکنی زانوی غم بغل نکرد، اما یحیی گل‌محمدی بعد از کوچ مهدی ترابی و علی علیپور رسما زمین و زمان را به هم دوخت. او انتظار داشت باشگاه بتواند مقابل پیشنهاد یک میلیون دلاری ترابی بایستد یا علیپور را به‌عنوان بازیکن آزاد نگه دارد، اما دستیابی به این اهداف عملا غیرممکن است.
 از سوی دیگر اینکه گل‌محمدی صرفا به‌خاطر جدایی 2نفر تا مرز استعفا پیش می‌رود، بی‌اعتمادی او به بازیکنان باقیمانده را نشان می‌دهد که به هیچ‌وجه حرفه‌ای و زیبنده
 نیست.
 در مقایسه برانکو و یحیی فراموش نکنیم مربی کروات بخش زیادی از این آرزوهای موفقیت را بعد از جدایی بازیکنان پشت پنجره‌های بسته می‌کرد؛ درحالی‌که مدیران پرسپولیس به هر حال برای گل‌محمدی خرید هم کرده‌اند. پس قبل از اینکه قرار باشد این تیم شبیه پرسپولیس برانکو شود، خود یحیی باید از رفتارهای مربی کروات الگوبرداری کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید